וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העולם מפסיד במלחמה בטליבן"

טלי גולדשטין וגיל קדרון

24.8.2008 / 21:50

עלי זרדרי, מועמד לנשיאות פקיסטן ובעלה של בנזיר בוטו, אמר כי הטליבן מחזיק ביתרון על הצבא. "זוהי מלחמה אידיאולוגית"

ארגון הטליבן בפקיסטן שולט במדינה ויש לצרף אותו לרשימת הארגונים המוחרמים בפקיסטן, כך אמר היום (ראשון) אסיף עלי זרדרי, בעלה של בנזיר בוטו, מנהיגת האופוזיציה שנרצחה בהתנקשות בדצמבר בשנה שעברה. לדבריו, העולם ופקיסטן מפסידים במלחמה בטרור. "זוהי התקוממות, מלחמה אידיאולוגית. זוהי המדינה שלנו ונגן עליה", אמר. "העולם מפסיד במלחמה. אני חושב שכרגע הטליבן מחזיק ביתרון על הצבא. מצב זה יתפשט מעבר לפקיסטן או אפגניסטן, והעולם כולו יושפע מכך", הוסיף עלי זרדרי.

את הדברים אמר עלי זרדרי שעות ספורות אחרי שמפלגת השלטון (PPP) בפקיסטן הציעה אותו כמועמד למשרת הנשיאות. בשבוע שעבר התפטר הנשיא פרווז מושרף בעקבות לחץ כבד של הקואליציה. עד הימים האחרונים התעקשו ב-PPP כי לא ינסו למצוא מחליף למושרף, אלא יעדיפו לרוקן את תפקיד הנשיא מסמכויות, כפי שהיה עד כהונתו של מושרף, ואז ישיבו לאיתנו את תפקיד ראש הממשלה. כעת שינתה ה-PPP את עמדתה, ללא תיאום עם שותפתה לקואליציה, מפלגתו של ראש הממשלה לשעבר נוואז שריף, שאמר כי "הפעולות החד צדדיות של ה-PPP יובילו לפירוק ההסכם והקשרים איתנו".

אלימות הטליבן גואה

נשיא פקיסטן נבחר על ידי חברי הפרלמנט ונציגים מטעם ארבע המחוזות האזוריים. עלי זרדרי אמר כי הוא סמוך ובטוח שיצבור מספיק קולות על מנת לנצח בבחירות ב-6 בספטמבר. הוא בילה את מרבית העשור האחרון בכלא בגין אישומים ברצח ושחיתות, אך הכחיש את האישומים. כמו כן, מכחיש עלי זרדרי כי הרשויות בשווייץ עדיין שוקלות האם עליהן לפתוח מחדש את תיק הלבנת הכספים שבנתה נגדו.

כוחות פקיסטניים ומסוקים של חיל הים קיימו ביממה האחרונה לחימה עזה נגד לוחמי אל קאעדה וטליבן במערב המדינה, והרגו 50 מהם. עשרה חיילים נהרגו. בהפצצות של צבא פקיסטן נהרגו שבעה אזרחים שחיים בכפרים הסמוכים, שהתלוננו שהעוצר מונע מהם לנוס על נפשם בעוד הטרוריסטים משתמשים בהם כמגנים אנושיים.

האלימות הגואה במדינה הינה מבחן חשוב עבור הקואליציה האזרחית, שעלתה לשלטון בחודש פברואר, והובילה בשבוע שעבר להתפטרותו של יריבם הגדול, הנשיא מושרף, ששלט ברפובליקה האיסלמית מאז שביצע הפיכה שקטה ב-1999. בשנים האחרונות חלה הסלמה קשה בפיגועים של אנשי אל קאעדה וטליבן בתוך פקיסטן, כולל בשבוע שעבר, בו נהרגו כמה עשרות בשורה של פיגועים. המשבר הפוליטי הקשה הגביר את הדאגות סביב החרפת המשבר הכלכלי, שדירדר בחודשים האחרונים את כלכלת פקיסטן לשפל אותו לא ידעה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully