וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסיפס הענק שיביא את השלום

קובי מנדל

24.8.2008 / 20:24

פסטיבל הדו-קיום הראשון בגלבוע ינסה להיכנס לספר השיאים של גינס עם פסיפס ברוחב 9.6 מטרים, שבנו ילדים יהודים וערבים

פסטיבל הדו-קיום הראשון בגלבוע ינסה להיכנס לספר השיאים של גינס עם קיר הפסיפס הגדול ביותר בעולם, שנבנה על ידי שני עמים. בתוך הפסיפס, שגובהו 2 מטרים ורוחבו 9.6 מטרים, ישולבו משפטים משירו של ג'ון לנון Imagine – בעברית, ערבית ואנגלית.

הפסטיבל ייפתח ב-26 באוגוסט ויימשך שלושה ימים. מארגני הפסטיבל וראש מועצה אזורית הגלבוע, דני עטר, מתכננים לפנות לספר השיאים של גינס בבקשה להכיר בפסיפס כשיא בשל גודלו, מספר האנשים שלוקחים חלק בבנייתו והעובדה שהם בני שני עמים שונים.

הרכבת הפסיפס החלה כחודשיים לפני תחילת הפסטיבל על ידי ילדים ובני נוער יהודים וערבים מהגלבוע, שהכינו את השלבים הראשונים. את היצירה ישלימו באי הפסטיבל והאמנים המשתתפים בהם ג'ו קוקר, דיוויד ברוזה ושאנן סטריט. במהלך הפסטיבל יפעלו מתחמי יצירה באתרי הפסטיבל השונים – במעיין חרוד, בכפר הפתוח - טייבה שבגלבוע, ובארוע הפתיחה באולם התרבות האזורי, בקיבוץ עין חרוד מאוחד.

"תהליך יצירת הפסיפס מאפשר השתתפות פעילה ודמוקרטית של כלל הציבור ביצירה, ללא הבדלי רמות יכולת וכשרון", אומרת ד"ר שרה מלצר, חתן פרס יו"ר הכנסת לחינוך לדו-קיום והמנצחת על הכנת הפסיפס. "זוהי אומנות של דו קיום". לדבריה, "הזמנת באי הפסטיבל ליצור פסיפס היא למעשה החייאת מסורת אמנותית מימים עברו וערכים אסתטיים ותרבותיים המשקפים את היהודים והערבים בארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully