וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נצביע על התקציב למרות מופז ודיכטר"

24.8.2008 / 20:07

אולמרט אמר בישיבת הממשלה כי הוא נחוש להביא את הצעת התקציב להצבעה עוד הלילה, למרות התנגדות מופז ודיכטר. לבני: "אסור לתת לפריימריז להשפיע על ההצבעה"

ישיבת הממשלה הדנה בתקציב עדיין בעיצומה, ועד כה לא ידוע באיזו שעה תיערך ההצבעה על התקציב. 17 שרים מתנגדים לתקציב: שבעה שרים ממפלגת העבודה, ארבעה שרים מש"ס, שניים מהגמלאים וארבעה מקדימה. שרי קדימה המתנגדים הם השר לביטחון פנים אבי דיכטר והשרים ממחנה מופז, התומכים בו לראשות מפלגת קדימה, זאב בוים ורוחמה אברהם. משרד האוצר מנסה לגייס תומכים נוספים.

בתוך כך, מקורבים לראש הממשלה אהוד אולמרט התלוננו על כך ששרי העבודה שהו מחוץ לישיבת הממשלה בזמן הדיון על התקציב, ונפגשו עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני. לדבריהם, אולמרט נחוש להביא את התקציב להצבעה עוד הלילה. המקורבים העריכו כי מופז ודיכטר ימשיכו בהתנגדותם, וכי השרים בוים ורוחמה אברהם יתמכו בו בסופו של דבר בתקציב. לדבריהם, עמדות השרים המתנגדים לתקציב נובעות ממניעים מפלגתיים. הם טענו עוד כי שרי העבודה מתנגדים לתקציב מחשש כי תמיכה בו תפגע בתמיכה במפלגת העבודה, בעוד שמופז ודיכטר מתנגדים לתקציב מפני שהם חשובים ביום שאחרי הפריימריז.

אולמרט עצמו התייחס גם הוא להתנגדות להצעת התקציב ואמר כי חשוב שהתקציב יעבור הלילה. אולמרט הוסיף כי הוא יכול היה שלא להביא את התקציב להצבעה עם הודעתו על התפטרותו הצפויה, אולם התמיד בנושא כדי שהמשק לא ייפגע.

"קודם כל - טובת המדינה"

שרת החוץ ציפי לבני אמרה במהלך הדיונים כי "מי שטוען שצריך לדחות את אישור התקציב היום לא עושה זאת מסיבות מקצועיות, אלא על רק הפריימריז בקדימה". לדבריה, "אסור לתת לעניין פוליטי פנימי להשפיע על הצבעתנו כאן היום ועל יציבות המשק. דחיית ההצבעה, לדעת כל אנשי המקצוע, תשדר מסר שלילי ביותר למשק".

"אני אמרתי למצביעים בקדימה - תקבלו החלטתכם לפי הסדר הבא - מה טוב למדינה, מה טוב למפלגה ורק אז מה טוב לכם", אמרה לבני. "אני יודעת מהן הדעות הנוחות לקבוצות מסוימות בתוך המפלגה, אך אני גוזרת על עצמי מה שאני מבקשת מאחרים - קודם כל מדינה, ולכן אני תומכת בתקציב היום".

מוקדם יותר, אמר יו"ר ש"ס, השר אלי ישי כי לדעתו תקציב המדינה צפוי לעבור. "הבעיות המרכזיות בהעברת התקציב הן בתוך קדימה. לאחר שאלו ייפתרו, תהיה דינמיקה שתוביל לאישור התקציב". עם זאת, הדגיש ישי כי ש"ס תתנגד לתקציב, "ואותנו לא יקנו"

דיכטר: "הקיצוץ יפגע במשטרה"

השר דיכטר הודיע כי לא יתמוך בתקציב בגלל הקיצוץ בתקציב משרדו. "בשנת 2008 נרשמה עליה של 60 אחוזים בהתפטרות שוטרים בגלל משכורות נמוכות", אמר. "יידרש תקציב גדול כדי לחדש את האטרקטיביות של המשטרה. במשך שלוש שנים, ראשי ממשלה חוזרים על הצורך לחזק את המשטרה ולתת עדיפות של משאבים למשטרה ולמשרד לביטחון הפנים, אולם הצהרות אלו לא מתורגם למציאות".

"גם ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בעבר שהממשלה חייבת לתת עדיפות למשרד לביטחון הפנים ולמשטרה כפי שנעשה לביטחון ולחינוך, והתוצאה היא שתקציב המשרד קוצץ לפני שבועיים", אמר דיכטר. "למשרד הוקצו רק 2.1 אחוזים מתקציב הממשלה. לתקציב נמוך כזה אין אח ורע בעולם. צריך להבין שמשמעות פיטוריהם של 120 סוהרים היא סגירת בית הסוהר. אני גם לא רוצה שהתקציב יגרום לירידה במוטיבציה של השוטרים. מכל הסיבות הללו - לא אתמוך בתקציב".

קודם לכן תקף ראש הממשלה אהוד אולמרט בישיבת הממשלה את שר הביטחון אהוד ברק שיצא מהישיבה לפגישה עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. "אנחנו יושבים פה ודנים בתקציב, כשהנושא המרכזי המונח כעת על השולחן הוא תקציב הביטחון", אמר אולמרט. "חבל ששר הביטחון לא מאפשר לעצמו ללמוד באופן יסודי ומעמיק את התקציב כי הוא נמצא בחוץ רוב הזמן".

בתגובה לדברי ראש הממשלה בישיבת הממשלה, אמרו מקורבים לברק כי, "ייטב אם ראש הממשלה יתרכז בבעיות תקציב הביטחון ולא בהצהרות ריקות. בניגוד לראש הממשלה ולשר האוצר, ובניגוד לאופן החד צדדי בו הם פורסים את תקציב המדינה, שר הביטחון מקיים התייעצויות עם הגורמים החשובים במשק, ביניהם ההסתדרות, המעסיקים והשרים השונים ללא קשר לזהות מפלגתם. מוטב שכך יעשו גם אולמרט ושר האוצר רוני בר-און, על מנת להגיע לתקציב מאוזן ושפוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully