וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יכלא סרבנית גיוס נוספת

24.8.2008 / 18:11

משתתפת נוספת ב"מכתב השמיניסטים" צפויה להישלח לכלא הצבאי כשתסרב לעבור שרשרת החיול. "מסרבת לקחת חלק במעגל הדמים"

חמישה ימים לאחר שנכלא סרבן הגיוס הראשון מחותמי "מכתב השמיניסטים 2008", צפויה להיכלא מחר (שני) סרבנית השירות הראשונה מבין החותמות. סהר ורדי, בת 18 מירושלים, אמורה להתייצב מחר בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר ולהתגייס, אלא שהיא צפויה לסרב לעבור את שרשרת החיול המסורתית, ולהיכנס למעצר מיידי. ורדי תצטרף לחברה אודי ניר שנכלא בשבוע שעבר בכלא 6 לאחר שהצהיר גם הוא כי "אינו מוכן לקחת חלק בצבא הכיבוש בשטחים".

ורדי עצמה ניסתה להשתחרר משירות החובה דרך ועדת המצפון, אך לדבריה סירבו בוועדה לקבל את בקשתה וטענו כי היא "פוליטית מדי". בשיחה עם וואלה! חדשות אמרה ורדי כי "אני מוכנה לשלם את המחיר ולהיכנס לכלא הצבאי". לדבריה, "הייתי בשטחים פעמים רבות, והחינוך שקיבלתי בבית לא מאפשר לי לחיות עם הדברים שמתרחשים בהם ולכן אסרב לשרת בצבא". האווירה הציבורית כנגד תופעת ההשתמטות אינה מרתיעה אותה, הוסיפה. "אני מניחה שיש הרבה אנשים שכועסים. לצערי הרב, קשה לחברה לשמוע אנשים שמדברים נגד הצבא שנחשבת לפרה קדושה". עם זאת, ורדי טענה כי "כנראה שכלא צבאי הוא המחיר שאני צריכה לשלם כדי שאנשים יקשיבו. כדי לשנות את המצב צריך גם לפעול".

אך לא רק ישראלים מגיבים לפעולותיה של ורדי וחבריה, אלא גם חלק ממכריה בצד הפלסטיני. "היו פלסטינים שאמרו לנו שאנחנו צריכים פשוט להתגייס כמו כולם כדי שלא יעשו לנו בעיות, אבל בסך הכל יש תמיכה גדולה ובעיקר הערכה". לטענתה, "אני מאמינה שגם בקרב הישראלים עדיין יש הרבה שמעריכים את העובדה שיש אנשים שמוכנים לשלם את המחיר כי הם מאמינים במשהו".

במכתב שכתבה לשר הביטחון אהוד ברק כתבה ורדי כי "הייתי בשטחים אינספור פעמים וכמה שאמרתי לעצמי, שהחייל שעומד במחסום אינו אשם במדיניות המדכאת והכובשת של ישראל, לא יכולתי להסיר מאותו חייל את האחריות למעשיו". לדבריה, "מעגל הדמים שאני חיה בו, המורכב מחיסולים ופיגועים והפצצות ויריות וקורבנות רבים יותר ויותר משני הצדדים, הוא מעגל המונצח על ידי הבחירה של שני הצדדים לנקוט באלימות, בחירה שאני מסרבת לקחת בה חלק", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully