וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמביה: מנסים לשחזר את הצלחת הנשיא המנוח

24.8.2008 / 16:44

זמביה מחפשת אחר יורש לנשיא לוי מוואנאוואסה, שמת בשבוע שעבר. הממשלה לא תאפשר לאנשי ציבור שהיו מעורבים בשחיתויות להתמודד

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

זמביה תאסור על פוליטיקאים ואנשי ציבור המעורבים בשחיתות להתמודד בבחירות לנשיאות, זאת בעוד המדינה מתחילה בתהליך מציאת יורש לנשיא לוי מוואנאוואסה, שמת בשבוע שעבר בבית חולים בצרפת לאחר שסבל משני התקפי שבץ מוחי. שר ההגנה ג'ורג' מפומבו הודיע היום (ראשון) כי מפלגת השלטון "התנועה לדמוקרטיה רב מפלגתית"(MMD ) החלה בבחירת מועמדים בשמה.

לפני מותו של מוואנאוואסה ב-19 באוגוסט, כלי התקשורת בזמביה דיווחו כי כמה מחברי מפלגת MMD ושרים לשעבר, שהואשמו בעבר בקבלת והענקת שוחד, תכננו להתמודד בבחירות לנשיאות אם הנשיא אכן ימות. לדברי מפומבו, "הממשלה תבטיח כי פוליטיקאים ששמם הוכתם בפרשיות שחיתות לא יתמודדו לנשיאות מאחר והם מזיקים למפלגה".

מוואנאוואסה, שייקבר ב-3 בספטמבר, נלחם בשחיתות בזמביה והפך את המדינה הדרום אפריקאית לאחד מסיפורי ההצלחה הכלכליים של היבשת השחורה. הוא כיהן כנשיא זמביה – יצרנית הנחושת הגדולה באפריקה – מאז 2001. ב-2006 הוא זכה בכהונה נוספת.

סגן הנשיא, רופיה בנדה, מכהן עתה כנשיא זמני עד שייקבעו בחירות חדשות, שלפי החוקה בזמביה צריכות להתקיים עד 90 יום מאז שמתפנה כסא הנשיא. כהונת נשיא אורכת חמש שנים, אך הנשיא החדש יאלץ להשלים את הזמן הנותר בכהונתו של מוואנאוואסה לפני שירוץ לכהונה שניה ב-2011.

לדברי מפומבו, המסורת של מוואנאוואסה תישמר על ידי יורשו. "אנו מחפשים אחר מנהיג שחזונות הוא לחזק את המדיניות הכלכלית של מוואנאוואסה, לשקם את אמון המשקיעים ושיסמל פיוס לאומי. זה צריך להיות מישהו בעל חזון לפיתוח ולאחדות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully