וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח סלאח: "לישראל אין זכות על ירושלים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.8.2008 / 14:56

ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית מחה על סגירת מוסד של התנועה. "ערך הציוד והמסמכים שהוחרמו נאמד במיליארדי דולרים"

ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראיד סלאח, קיים היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בעקבות סגירת מוסד "אל-אקצה" באום אל-פחם ואמר כי פעילות המוסד תמשיך. "לא ננהל משא ומתן על ירושלים משום שהיא שלנו. אין לחברה הישראלית זכות על אדמת אל-אקצה", הוסיף סלאח.

סלאח המשיך ואמר כי "אנו חלק בלתי נפרד מהעם הפלסטיני, מהעולם הערבי ומהעולם האיסלמי, ונישאר באדמותינו ובבתינו. לאולמרט ולברק אנו אומרים: 'סגרתם את מוסד אל-אקצא, אך הכיבוש שלכם עדיין קיים בירושלים, במסגד אל-אקצא, בגדה ובעזה. נדבוק בעמדתנו עד לניצחון באל-אקצא".

כמאה אנשי שב"כ ושוטרים מהמחוז הצפוני פשטו הלילה על מבנה של מוסד "אל אקצה", השייך לתנועה האיסלמית וסגרו אותו מתוקף צו של שר הביטחון אהוד ברק, שהכריז על המוסד "התאחדות בלתי מותרת". מהמקום נלקחו מחשבים, מסמכים, כסף, חוברות וספרים, שיש בהם על פי החשד הסתה נגד המדינה. הפשיטה התבצעה בעקבות מידע, לפיו מוסד "אל אקצה" מעביר סיוע כספי ולוגיסטי למוסד ה"דעווה" בירושלים, השייך לחמאס.

מוקדם יותר, בראיון לרשת "אל-ג'זירה", סיפר השייח' סלאח כי "ערך הציוד, החומרים והמסמכים שהחרימו כוחות הביטחון נאמד במיליארדי דולרים לאור החשיבות העצומה של המסמכים". לדבריו, "מאז שנת 2000 מודד מוסד אל-אקצה את כל הקרקעות הפלסטיניות מצפון עד לדרום במטרה לאסוף את כל המידע בנוגע למקומות הקדושים בפלסטין", אמר. "כוחות הביטחון החרימו אלפי מפות מדידה, סרטי וידאו ודו"חות בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully