וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במערכת הפוליטית: "ביידן פשרן"

פנחס וולף

24.8.2008 / 13:26

הוא לא נבהל מאירן גרעינית ותומך ב"שטחים תמורת שלום". גורמים פוליטיים בישראל מנתחים את סגנו של ברק אובמה

עמדותיו של ג'ו ביידן, האיש אותו בחר המועמד לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה להיות לו לסגן, הן פשרניות, בכל הנוגע לבעיה האירנית ולסוגיות במזרח התיכון. כך אמרו לוואלה! חדשות גורמים במערכת הפוליטית בישראל המכירים את ביידן. לדברי הגורמים, בשנים האחרונות הם התרשמו כי סגן הנשיא המיועד מטעם המפלגה הדמוקרטית מתנגד לאופציה צבאית באירן, גם אם יתברר שזהו המוצא האחרון מהאיום הגרעיני שלה.

הגורמים הבינו מדברי ביידן כי הוא מאמין שביכולתה של אירן להשיג נשק גרעיני, אולם הוא לא נבהל מכך, משום שאינו חש שאירן גרעינית מסוכנת יותר מפקיסטן גרעינית. ביידן – כך ניתן להבין – הוא חסיד של קיום מגעים עם האירנים והסורים. זאת, בניגוד לגישה שאפיינה את ממשל בוש, שכזכור קבע תנאים מוקדמים של ביטול פרויקט הגרעין והפסקת התמיכה בטרור מצד סוריה ואירן, בטרם תיאות ארצות הברית לשאת ולתת עימן.

בסוגיה הפלסטינית, מתרשמים הגורמים, ביידן תומך בקיום מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל, ובשיטת "שטחים תמורת שלום". לטענתם, בדומה לאובמה, היה ביידן מהסנאטורים המעטים שהתנגדו להכריז על משמרות המהפכה האירניים כארגון טרור עקב תמיכתם בחמאס באמצעות נשק ואימונים.

עם זאת, הם טוענים, ביידן רואה בישראל את הידידה הגדולה של ארצות הברית במזרח התיכון ובעלת ברית מהותית של ארצות הברית, ששנייה בחשיבותה רק לבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully