וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 11

שגיא מנדלבוים

24.8.2008 / 14:16

מה מייצגים קלפי העשר ואיזה משמעות שונה יש לכל אחד מהם? שגיא מנדלבוים ממשיך לתרגל אתכם פתיחה בקלפי הטארוט

בשבוע שעבר תרגלנו את קלפי התשע, שייצגו את סיום התהליך והבאתו לידי שלמות. עכשיו אנחנו מגיעים לקלפי העשר, המייצגים את השלב הבא אחרי הסיום והשלמות, את האפילוג. קלפי העשר מראים את השלב הבא אחרי המספר תשע ואת התוצאה, את השלמות שהוא מייצג, כשהיא עומדת במבחן הזמן.

התרגיל

השבוע אנחנו נשארים עם אותו התרגיל מהשבוע שעבר, שבו הגיע אלינו בחורה צעירה, בת 20, בשם איילת, המתלבטת בנושא הלימודים. היא רוצה ללמוד כתיבה, אבל חוששת שלא תוכל להתפרנס מזה. שאלתה היא: "האם נכון לי ללמוד כתיבה?".

לפני שאתם ממשיכים הלאה...תעצרו כאן את קריאת המאמר. קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים לאיילת אם היה מופיע לכם בכל פעם קלף אחר מארבעת קלפי העשר. בדקו את עצמכם תחילה עם קלף עשרה מטות, לאחר מכן חשבו מה הייתם עונים אם היה מופיע קלף עשרה מטבעות, אחר כך לפי עשרה גביעים ולבסוף לפי עשר חרבות. קחו את הנדרש לכם וקראו שוב את הפירושים באינדקס קלפי הטארוט. לאחר מכן, כתבו על דף מה הייתם עונים לאיילת. אחר כך תחזרו לכאן והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שמופיעות במאמר. בהצלחה.

התשובות

הערה כללית לגבי המספר עשר:
למספר עשר אין משמעות נומרולוגית ולכן בשונה משאר הספרות אין בקלפים אלו השפעה נומרולוגית על פירוש הקלף. הפירושים של קלפי העשר מורכבים משני אלמנטים: הראשון יהיה הפירוש של קלף התשע בסדרה, זה שקדם לקלף זה. האלמנט השני יהיה השפעות היסוד על התהליך לאורך זמן. במלים אחרות, פירוש קלף העשר יהיה אותו פירוש של קלף התשע בסדרה, כאשר הוא עומד במבחן הזמן ונמצא תחת ההשפעה של היסוד.

כך למשל קלף תשעה מטבעות המייצג רווח אחרי עבודה קשה, במבחן הזמן תחת השפעתו של יסוד המטבעות השואף ליציבות, מקבל פירוש בשלב העשר לא של רווח, אלא של רווחה.
לעומת זאת, קלף תשעה מטות המייצג את הצורך להחזיק מעמד לאורך זמן תחת השפעתו הדוחפת לפעולה של יסוד האש, כבר לא רק שיצטרך להחזיק מעמד, אלא מחמת הלחץ והעבודה האינטנסיבית - יתמוטט.

הערה לגבי השאלה:
אני רוצה לחדד את השאלה ולהזכיר שאיילת לא שאלה האם היא תצליח בלימודים. בנושא הלימודים אין לה דילמות. היא רוצה לדעת מה יקרה אחרי הלימודים והאם לאחר הלימודים היא תצליח להגשים את עצמה ולהתפרנס מהתחום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

עשרה מטות

קלף עשרה מטות מייצג נטייה של השואל לקחת על עצמו יותר מדי: עוד פרויקט, עוד משימה, שעות נוספות, התחייבות נוספת - ולבסוף להיכשל. זה בדיוק מה שעומד לקרות לאיילת, זו צורת ההתנהלות שלה: גם בלימודים וגם לאחר הלימודים, היא עומדת לקחת על עצמה יותר מדי ולא לפנות זמן ומשאבים מספיקים, בשלב הראשון כדי להצליח בלימודים ולאחר מכן כדי להצליח בתחום המקצועי.

עם זאת, אין זה אומר שאיילת לא תצליח. היא בהחלט יכולה! אולם כדי שזה יקרה היא חייבת להפסיק לקחת על עצמה עוד ועוד ולפנות זמן ומשאבים ללימודים ולקריירה, ולהזכיר לעצמה כל הזמן שזהו הדבר אותו היא באמת רוצה.

עשרה מטבעות

התשובה של הקלף הזה זהה כמעט לתשובה שנתנו לאיילת בקלף תשעה מטבעות וההבדל היחידי הוא שקלף זה מדבר על יציבות לאורך זמן. גם כאן ברור שאיילת תשגשג ותצליח. גם כאן צריך לזכור ששלב העשר לא מגיע בלי סיבה, אלא שזוהי תוצאה של עבודה קשה ורומז על דרך ארוכה מרובת מאמצים שאיילת תצטרך לעבור. גם כאן הכיוון מאוד נכון לאיילת ויותר מכך, הקלף מלמד אותנו שגם בטווח הארוך (לאחר סיום הלימודים), בניגוד לחששותיה, איילת תהנה משפע והצלחה ותמצא את חלקת האלוהים הקטנה שלה.

עשרה גביעים

הקלף עשרה גביעים הוא ההמשך הישיר של הקלף תשעה גביעים, שמראה כי המשאלה עומדת להתגשם ואיילת תחווה הצלחה, שמחה וסיפוק רב. אולי היא חוששת עכשיו, אך כבר עם תחילת הלימודים הכל יתחיל להסתדר.

עשר חרבות

כדי להבין את הקלף עלינו לחזור ולהבין היבט חשוב של יסוד האוויר - הוא מופיע בחיינו במטרה ללמד אותנו שיעור. ככל שנסרב ללמוד את השיעור, כך יגיעו יותר קשיים ונסבול יותר. בקלף עשר חרבות השיעור הסתיים, השואל למד את הלקח והוא לא צריך לסבול יותר. נכון, הכאב עדיין קיים, אך עכשיו הוא יכול לשקם את עצמו ולהתחיל דף חדש.

לקלף עשר חרבות יש כרונולוגיה קבועה בה תחילה השואל עושה טעות, לאחר מכן הוא סובל, בהמשך השואל לומד את הלקח ולבסוף השואל יכול לפתוח דף חדש. עכשיו צריך לבדוק היכן נמצא השואל, אם הוא כבר סבל והבין את הלקח אז מובטח לו שהוא יכול להתחיל דף חדש ולהשתקם. אולם אם הוא עוד לא סבל, סביר להניח שהוא יסבול ורק אז יבין את הלקח.

אם איילת הייתה מספרת לנו שהיא "מחפשת" את עצמה הרבה שנים, שפעמים רבות היא התחילה ללמוד, פרשה באמצע, עשתה טעויות ועברה תקופה קשה, הרי שהקלף עשר חרבות היה מראה שלאחר התקופה הקשה, איילת מבינה את השיעור ועכשיו וההשמה ללימודים היא צעד נכון המסיים את מסכת הקשיים.

אבל סביר להניח שזה לא המקרה ולמרות שאנחנו לא מכירים את ההיסטוריה של איילת, הרי שלא הגיוני שבגיל 20 היא עברה כל כך הרבה קשיים בנושא קריירה. לכן הקשיים שהקלף "מבטיח", עתידים להגיע ויש לזכור שהדרך לקלף עשר חרבות עוברת דרך הקלף תשע חרבות ולכן אם איילת לא עברה קושי - הרי שהקושי צפוי לה בעתיד.

למרות הכל, ההמלצה שלנו לשואלת היא לא כל כך חד משמעית. מצד אחד, יכול להיות שנכון לנו "לסגור עניין" ולהגיד לה שלא כדאי לה ללמוד את התחום. אבל מצד שני הקלף מלמד אותנו שיש שם שיעור חשוב ושלמרות הכאב שמביא איתו הקלף, איילת צריכה לעבור אותו. אני ממליץ לדבוק בכנות עם השואלת ולחשוף בפניה הכל: לספר לה גם על הכישלון הצפוי וגם על השיעור החשוב ולקוות שאיילת תעשה את הדבר הנכון.

בשבוע הבא, נתחיל לתרגל את קלפי החצר ונפגוש תחילה את ארבע המלכות, קלפים המייצגים את האלמנט הנקבי בקלפי הטארוט: הנותן, השופע והמתמיד. מי שרוצה להיות מוכן יותר לשיעור הבא, מוזמן להיכנס לאינדקס הקלפים ולקרוא על ארבעת קלפי העשר קצת יותר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully