וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימודים התחילו ברשות: חמאס סילק מורים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.8.2008 / 11:27

שנת הלימודים ברשות נפתחה היום. בעזה מחו על כך שחמאס השתלט על משרדי התאחדות המורים, אך הלימודים נפתחו בכל זאת

שנת הלימודים החדשה נפתחה הבוקר (ראשון) ברשות הפלסטינית בזמן שהמחלוקת בין חמאס ברצועת עזה לרשות הפלסטינית בגדה הולכת ומחריפה. בימים האחרונים "טיהרה" ממשלת חמאס את כל משרדי התאחדות המורים בעזה והרחיקה מאות מורים ופקידים במשרד החינוך והתרבות שאינם פעילי חמאס. התאחדות המורים ברצועת עזה הודיעה כי תשבית את הלימודים לחמישה ימים במחאה על צעדים אלו.

ההתאחדות הטילה על חמאס את האחריות המלאה על "הבעיות הנובעות מצעדיו הפזיזים" ואת האחריות לכל פגיעה בחינוך. ההתאחדות קראה לכל המורים והמורות ברצועה שלא לשתף פעולה עם חמאס. "המיליציות של חמאס ביצעו פעולות שפגעו במורים במחוזות הדרומיים. האחרונה שבהן הייתה ההשתלטות על מטה התאחדות המורים והחרמת התכולה שבו".

משרד החינוך והתרבות חסר האונים ברמאללה הביע את זעמו על צעדי חמאס ברצועה נגד המורים ועובדי משרד החינוך ברצועה. שר החינוך בממשלת חמאס המודחת ברצועת עזה, מוחמד עסקול, אמר כי "הקריאה לקיים שביתה היא קריאה מגונה והיא באה במסגרת ניסיונות של כופרים לבסס את המצור". לדבריו, הקריאות לשביתות עולות בקנה אחד עם מטרות הכיבוש".

את הלימודים ברצועת עזה בלבד יתחילו כרבע מיליון תלמידים ותלמידות. בכיר במשרד החינוך והתרבות ברצועת עזה אמר כי נפתחו עשרה בתי ספר חדשים בעזה ונוספו עשרות מורים חדשים. לדבריו, "למרות כל הבעיות נפתחה שנת הלימודים". ארגון הג'יהאד האיסלמי הביע הבוקר מחאה על "הפגיעה במערכת החינוך" וקרא לחמאס לשחרר את כל המורים שנעצרו באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully