וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שיתנגד לתקציב לא יהיה בממשלה"

24.8.2008 / 10:56

אולמרט הבהיר כי מי שיתווכח עם עמדת הממשלה על התקציב, לא יהיה שותף בה. ”לא אתן שהכלכלה תהיה כלי משחק במערכת הפוליטית”

"מי שינהל ויכוח על עמדת הממשלה, לאחר ההצבעה על התקציב, לא יוכל להיות שותף בממשלה". כך אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון). בסיום הדיון תצביע הממשלה על תקציב 2009, הכולל קיצוץ של שבעה מיליארד שקלים. לדברי ראש הממשלה, "לא אתן יד לכך שכלכלת ישראל תהיה כלי משחק מערכת הפוליטית. גם בשנה בה יכולה להיות מערכת בחירות".

"כששר האוצר יציג את הנתונים, חלק מהצעקנים והברברנים שדיווחו על המצוקות יתגלו כלא נכונים. מי שנהג בצעקנות, מתוך שיקולים פוליטיים יתגלה כסר טעם", אמר אולמרט והוסיף להשתלח במתנגדי התקציב. לדבריו, "אם לא היו מנהלים את הדיון על התקציב על ידי גורמים אינטרסנטיים פוליטיים, הוויכוח היה מתנהל אחרת. קיבלתי אזהרות ואיומים שהגדירו את התקציב כמלחמה אטומית. שמחתי לקבל טלפון משר הביטחון אהוד ברק שהבהיר לי שאין דבר כזה, ושמדובר בוויכוח לגיטימי". ראש הממשלה הודיע כי הגידול בתקציב לא יעלה על 1.7%, וכי לא תהיה עלייה בגודל הגירעון. "הצעת התקציב תובא להצבעה היום", קבע.

שרי מפלגת העבודה החליטו הבוקר להצביע נגד תקציב המדינה שיובא היום לדיון בממשלה, במידה שלא ישונה. גם מפלגות ש"ס והגמלאים מתנגדות לקיצוץ שפוגע לטענתם, בחלשים.

שר האוצר רוני בר-און קרא לשרי הממשלה להימנע ממשחקים פוליטיים ולהפריד בין כלכלה לפוליטיקה. לדבריו, "זה לא נכון להציג דרישות מפלגתיות. אני מציע שתשאירו מחוץ לחדר כל מה שלא קשור לתקציב ולמדיניות כלכלית". בנוגע לאיומיו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני להשבית את המשק, אמר שר האוצר, כי "אין ולא היתה כוונה לפגוע באופן חד צדדי ביחסי העבודה במשק. מי שאומר אחרת עושה פוליטיקה. יש באיומי השביתה כדי לפגוע בריבונות הממשלה להוביל מדיניות כלכלית".

בדבריו, התכוון בראון לסעיף בספר התקציב הקובע כי החלטות הנוגעות לעובדים יתבצעו בכפוף להסכמים קיבוציים בלבד. על תקציב הביטחון, טען בר-און כי אין בכוונת האוצר לפרוץ את נתוני ועדת בורדט, והדרישה ממערכת הביטחון היא לדחות תשלומים המגיעים לביטחון לשנה הבאה.

"התקציב פוגע בשכבות החלשות"

יו"ר ש"ס השר אלי ישי הודיע לפני ישיבת הממשלה כי הוא מתנגד לתקציב. עם זאת, הוסיף ישי, "אם אראה התמודדות אמיתית בתקציב עם מיליון ילדים רעבים, אשקול את הנושא". ישי העריך שהסיכויים להעביר את התקציב היום בממשלה טובים ולדבריו, המבחן האמיתי יהיה ההצבעות על התקציב בכנסת, לאחר החגים. שר החקלאות, שלום שמחון (העבודה), הסביר כי "הוויכוח על התקציב נסוב על שלושה נושאים: ביטול המשוואה של רווחה וביטחון, הגדלת תקרת ההוצאה ופתרונות לחוק ההסדרים".

שר הבינוי והשיכון זאב בוים (קדימה) הודיע בישיבת הממשלה כי הוא מתנגד לתקציב המדינה כפי שהוצג, מפני ש"זהו פשע נגד השכבות החלשות בתחום הדיור". בוים סיפר כי הוא דן בנושא עם שר האוצר רוני בר-און ואנשי משרדו בשבוע שעבר. לדבריו, "הם עשו פרצוף שיהיה בסדר ולא קרה כלום עם זה. אי אפשר לתפקד בצורה כזו".

בדיון עתיד שר האוצר רוני בר-און, להציג שתי חלופות תקציב, אחת מוטת ביטחון והאחרת מוטת רווחה. בר-און מצדו הודיע כי הוא מעדיף את האופציה מוטת הרווחה. בלשכת אולמרט הבהירו שהם תומכים בעמדתו של בר-און וכי הם תובעים מהשרים לתמוך אף הם באופציה המועדפת על בר-און.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully