וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערב לוחץ, הרוסים לא נסוגים

24.8.2008 / 9:50

מלבד הקמת מחסומים סביב החבלים הבדלנים הפרו רוסים, הציבה רוסיה כוחות בעיר הנמל הגאורגית פוטי. ארה"ב חוששת מחלוקת המדינה

יומיים לאחר שהודיעה רוסיה כי סיימה את תהליך הנסיגה שלה מגאורגיה, מדינות המערב מתעקשות שהכוחות הרוסים יעזבו את עיר הנמל פוטי ואת האזור שסביב החבלים הבדלניים דרום אוסטיה ואבחזיה, שמרוחקים זה מזה מאות קילומטרים. לטענתה של רוסיה, מדובר בכוחות שלום שמטרתם למנוע שפיכות דמים נוספת בחבלים הפרו רוסים ושתושביהם קיבלו לא מכבר תעודות זהות רוסיות והפכו לאזרחים לכל דבר וענייין.

ארה"ב ואירופה חוששות שהנוכחות הצבאית הרוסית תוביל לפיצולה הלכה למעשה של גאורגיה, לפי קווים אתניים, מה שיערער עוד יותר את ממשלתו הפרו מערבית של הנשיא מיכאיל סאאקשווילי, עליו הן סומכות בכל הקשור לצינור הנפט שעובר מאזרבייג'ן דרך גאורגיה, ועד טורקיה, תוואי שעוקף את רוסיה, ואת שליטתה על מקורות הנפט של האזור.

"הקמת מתקנים קבועים ומחסומים אינם עומדים בקנה אחד עם הסכם הפסקת האש", נמסר מהבית הלבן. נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, שעומד בראש הנשיאות הזמנית של האיחוד האירופי והיה המתווך הראשי בין רוסיה לגאורגיה, קרא לנשיא הרוסי דמיטרי מדוודב למלא את חלקו בהסכם. הבוקר הגיעה לנמל בעיר באטומי, הגדול במדינה, אניית מלחמה אמריקאית עליה ציוד הומניטרי לעשרות אלפי העקורים, שנאלצו לעזוב את בתיהם עם פרוץ המלחמה בקווקז בתחילת החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully