וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ציפי ציפי בוקר אור, התקציב לא יעבור!"

נעמה טלמור

24.8.2008 / 7:00

במחאה על הכוונה להעלות את שכר הלימוד, סטודנטים מאוניברסיטת ת"א ערכו הבוקר "השכמה" לשרת החוץ והפגינו מול ביתה

סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב החליטו "להעיר" את חברי הממשלה בדרך לא שגרתית, ולקרוא להם לא להצביע על תקציב המדינה. בשעה 6:00 בבוקר (ראשון) התייצבו כמה עשרות סטודנטים תחת ביתה של שרת החוץ ציפי לבני. הם אחזו במגאפון וקראו לעברה "ציפי ציפי בוקר אור, התקציב לא יעבור!".

לטענתם, מטרתם היא "להעיר את הממשלה מתרדמתה". גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב שנכח במקום הסביר: "בתור מי ששואפת לכהן בקרוב כראש ממשלת ישראל, אנו מצפים משרת החוץ לעמוד איתן כנגד ניסיונותיו של משרד האוצר להפר את ההסכם עליו חתמה הממשלה רק לפני כשנה ולהעלות את שכר הלימוד".

אנשי השב"כ ומאבטחיה של לבני שהיו במקום הופתעו לפגוש את הסטודנטים וביקשו מהם להתפנות. הסטודנטים סירבו, והמשיכו לקרוא לעבר שרת החוץ קריאות כגון: "גם בשדרות ואופקים רוצים להיות מהנדסים, גם סטודנטים עניים רוצים ללמוד משפטים, ציפי תתעוררי, ההשכלה בישראל קורסת". משסירבו הסטודנטים להתפנות הוזמנו כוחות יס"מ וניידות משטרה שפינו את הסטודנטים.

הסטודנטים הבטיחו כי זו רק התחלת מאבקם, והם הולכים להחריף אותו. הם מוחים, בין היתר, על הסחבת בקביעת גובה שכר הלימוד ועל איומי האוצר להעלותו. "גם לצעירים מן הפריפריה מגיעה הזדמנות שווה לרכוש השכלה", אמר גולדנברג, "ההזדמנות הזו תילקח מהם אם משרד האוצר יצליח להוציא את התוכניות שלו לפועל. השבוע אנחנו חוזרים לרחוב, וזו רק ההתחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully