וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: ריבית בנק ישראל תעלה מחר ב-0.25%

מוטי בסוק

24.8.2008 / 8:40

תהיה זו העלאת ריבית רביעית ברציפות של הנגיד סטנלי פישר. הסיבה: העלייה החדה של מדד המחירים לצרכן ביולי - בשיעור של 1.1%

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר יודיע מחר לפנות ערב על העלאת ריבית הבסיס במשק בספטמבר ב-0.25%, ל-4.25%. תהיה זו העלאת הריבית החודשית הרביעית ברציפות של בנק ישראל ב-0.25%. בסך הכל תעלה הריבית מ-3.25% במאי ל-4.25% בספטמבר.

בכירים בבנק ישראל העריכו בסוף השבוע שעבר כי העלייה הגבוהה והמפתיעה של מדד המחירים לצרכן ביולי, 1.1%, לא מותירה לנגיד כל גמישות - והוא יעלה את הריבית בספטמבר ל-4.25%. הבכירים הזכירו כי ביוני עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.1% והנגיד העלה את הריבית ב-0.25%, על אף ששלושה מבין חמשת חברי ההנהלה הבכירה של בנק ישראל סברו כי יש להותיר את הריבית ללא שינוי.

הנגיד, ששהה בשבוע שעבר בארה"ב, עקב באמצעות הטלפון והאינטרנט אחרי ההתפתחויות במשק. היום ומחר ינהל פישר את ישיבות הוועדות המוניטריות - הרחבה והמצומצמת - של בנק ישראל, לפני שיחליט על גובה הריבית במשק בחודש הבא.

ריבית בנק ישראל כבר עמדה השנה, בינואר ובפברואר, על רמה של 4.25%. מאידך, באפריל ובמאי היתה ריבית הבסיס במשק 3.25%.

המשק הישראלי סובל בחודשים האחרונים מאינפלציה גבוהה, החורגת מיעד האינפלציה השנתי של הממשלה, שהוא 1%-3%. בשבעת החודשים הראשונים של השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-3.5% - נתון חסר תקדים בעשור האחרון. המדד צפוי לעלות באוגוסט ב-0.5% נוספים.

לעליות הגבוהות במדד שתי סיבות: עליות בביקושים המקומיים, והאינפלציה הגבוהה בעולם המערבי בשל העליות במחירי המזון והדלק. ב-12 החודשים שהסתיימו ביולי עלה המדד ב-4.8%.

ברוב החודשים האחרונים היו הערכות החזאים ובנק ישראל לגבי המדדים הצפויים נמוכות מהמדדים בפועל. הערכת בנק ישראל, כי האינפלציה במשק תחזור לתחום יעד האינפלציה של הממשלה במחצית השנייה של 2009, נראית כיום יותר כמשאלת לב מאשר כהערכה ריאלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully