וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ פשט על משרדי התנועה האיסלמית

יהושע בריינר וניר יהב

24.8.2008 / 3:36

המשטרה ושירות הביטחון הכללי סגרו את משרדי מוסד "אל אקצה" של התנועה באום אל פאחם, בשל מידע לפיו אנשיו סייעו לפעילות חמאס

כמאה אנשי שב"כ ושוטרים מהמחוז הצפוני פשטו הלילה (ראשון) על מבנה של מוסד "אל אקצה", השייך לתנועה האיסלמית, באום אל פאחם וסגרו אותו. המבנה נסגר בצו של שר הביטחון אהוד ברק, שהכריז על המוסד "התאחדות בלתי מותרת". מהמקום נלקחו מחשבים, מסמכים, כסף, חוברות וספרים, שיש בהם על פי החשד הסתה נגד המדינה.

הפשיטה התבצעה בעקבות מידע, לפיו מוסד "אל אקצה" מעביר סיוע כספי ולוגיסטי למוסד ה"דעווה" בירושלים, השייך לחמאס. הכסף הועבר, על פי החשד, באמצעות חלפני כספים, הברחות והעברות בנקאיות. כמו כן, התנועה חשודה בקיום פעילות משותפת עם ארגון "קואליציית הצדקה" המממן בין היתר תנועות איסלמיות קיצוניות ברחבי העולם. לכן, בשנת 2002 הוכרזה כבלתי מותרת בישראל.

התנועה האיסלמית אמרה בתגובה, כי הפשיטה על המבנה היא "פשיטת רגל של הממסד הישראלי, אשר אין לו מענה למידע אמין ומוצק על פעילותו של מוסד אל אקצה". עוד מסרה התנועה, כי מצער שהממסד בוחר לפעול בשיטת המקל במקום בהידברות.

לדבריהם, "לנוכח הפיראטיות הישראלית אנו אומרים ללא היסוס וללא גמגום: 'ברוח, בדם, נפדה אותך אל-אקצא'. על הממסד הישראלי - שלא נותר בו אדם ישר אחד - לדעת שסגירת מוסד אל-אקצא תהווה זרז ומנוף לחידוש הפעילות, הרצון והנחישות להמשיך לשמור על אל-אקצא ועל מקומותינו הקדושים מפני אלו שפוגעים בהם".

זו אינה הפעם הראשונה שבה כוחות הביטחון פועלים נגד התנועה האיסלמית. בשנת 2003 נעצרו ראשי הפלג הצפוני של התנועה בחשד לסיוע לחמאס, ביניהם ראש הפלג הצפוני השייח' ראיד סלאח. רובם שוחררו באופן מיידי, והשאר שוחררו במסגת עסקת טיעון כעבור כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully