וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ו ביידן: "אנו חייבים מנהיג נבון"

23.8.2008 / 17:45

לראשונה מאז הכרזתו של אובמה על סגנו המיועד ג'ו ביידן, קיימו השניים הופעה פומבית משותפת יחדיו והרעיפו מחמאות הדדיות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה ומי שמועמד להיות סגנו במידה וייבחר ג'ו ביידן, פתחו היום (שבת) את סיבוב ההופעות המשותף שלהם בכנס בחירות שהתרחש על מדרגות בניין הקפיטול בספרינגפילד אילינוי - המקום בו החל אובמה את מסע הבחירות ההיסטורי שלו בפברואר 2007.

השניים הרעיפו מחמאות הדדיות. "ביידן לא יהיה רק סגן נשיא טוב- הוא יהיה סגן נשיא מצוין" שיבח אובמה את הבחירה הטרייה שלו. "הוא תערובת נדירה" , הוסיף אובמה , "הוא שינה את וושינגטון, אבל וושינגטון לא שינתה אותו. ליבו וערכיו מושרשים עמוק במעמד הפועלים". ביידן "החזיר" לאובמה וציין בנאומו כי "האיש הזה הוא פרגמטיסט שיבצע את העבודה כמו שצריך".

אחרי שלב המחמאות התפנו השניים לתקוף את המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין. ביידן אמר כי "הזמנים מחייבים אותנו ליותר מאיש צבא הם מחייבים אותנו למנהיג נבון". ביידן אף קשר בין מקיין לנשיא בוש. "איננו יכולים כאומה להתמודד עם ארבע שנים נוספות של בוש. אי אפשר לשנות את אמריקה כשתומכים במדיניות של בוש 95% מהזמן", הוסיף.

מי אתה ג'ו ביידן?

ג'וזף (ג'ו) ביידן. הסנאטור מדלוואר, בן 65, הוא אחד מהסנטורים הוותיקים ביותר בסנאט. ביידן נבחר לראשונה לסנט האמריקאי בשנת 1979, זמן קצר לפני שמלאו לו 30, הגיל המינימלי לכניסה לתפקיד. חודש מאוחר יותר אשתו ובתו נהרגו בתאונת דרכים, בה נפצעו גם שני בניו. ביידן שקל לוותר על מושבו בסנאט, אך מנהיגי המפלגה הדמוקרטית שכנעו אותו להישאר. הוא נישא מחדש 15 שנים מאוחר יותר.

ביידן נחשב כמומחה במדיניות החוץ של ארה"ב, ומכהן כראש הוועדה לקשרי החוץ של הסנאט. הצבעותיו נעות לרוב בין השמאל הליברלי למרכז. למרות שתמך בשנת 2000 בהחלטה המתירה שימוש בכוח בעירק, הוא נהפך במהרה לאחד ממבקריה התקיפים של המלחמה והאשים את הנשיא ג'ורג' בוש בניהול כושל שלה. בנו של ביידן, בו, משרת כקפטן (מקביל לדרגת סרן) בצבא האמריקאי וצפוי להישלח לעירק באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully