וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבעה על התקציב: העבודה מאיימת בפרישה

24.8.2008 / 8:22

דיון סוער צפוי הבוקר בישיבת הממשלה סביב רצון האוצר לקצץ 7 מיליארד שקל. השר מג'דלה: "האוצר פועל בניגוד לדעתו של אולמרט"

לאחר דיונים אל תוך הלילה, יתבקשו השרים להצביע היום (ראשון) בישיבת הממשלה על קיצוץ של שבעה מיליארד שקלים בתקציב המדינה לשנת 2009. הדיון צפוי להיות סוער בעקבות התנגדותם החריפה של מפלגות העבודה, ש"ס והגמלאים לקיצוץ שפוגע לטענתם, בחלשים.

שר התרבות, המדע והספורט ראלב מג'דלה אמר הבוקר כי אם יאושר התקציב שמציע שר האוצר רוני בר-און, יפרשו שרי העבודה מהממשלה. בראיון לקול ישראל הוסיף מג'דלה, כי התכנית שמציע שר האוצר לחיזוק הפריפריה היא גזענית ופוגעת באוכלוסיה הערבית. לטענתו, האוצר לא פועל על דעתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט ולכן עליו להתערב בסוגייה.

אתמול אמרו בכירים במפלגת העבודה לעיתון "הארץ" כי "אם ראש הממשלה לא יביא הצעת פשרה, לא יהיה תקציב". שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג אמר אתמול בתום פגישה עם נציגי האוצר, כי "הוא סבור שהמשא ומתן בין הצוותים של מפלגת העבודה והגמלאים לבין האוצר הגיע למבוי סתום". הרצוג הוסיף ואמר כי "יש פערים גדולים בשל הגזירות הכלכליות שיפגעו בגמלאים, בנשים ובילדים". לדבריו, תיווצר קואליציה רחבה נגד התקציב.

בנוסף, מתכוונים השר הרצוג ושר החקלאות שלום שמחון, לדרוש קיומה של הצבעה חוזרת גם על הקיצוץ הקודם מלפני כחודש, בשל טענתם לליקויים בתהליך קבלת ההחלטה, שהופצה על ידי מזכירות הממשלה בנושא.

בדיון עתיד שר האוצר, רוני בר-און, להציג שתי חלופות תקציב, אחת מוטת ביטחון והאחרת מוטת רווחה. בר-און מצדו הודיע כי הוא מעדיף את האופציה מוטת הרווחה. בלשכת אולמרט הבהירו שהם תומכים בעמדתו של בר-און וכי הם תובעים מהשרים לתמוך אף הם באופציה המועדפת על בר-און.

גם בהסתדרות מאיימים

ביום חמישי האחרון איימה ההסתדרות כי תשבית את כל המגזר הציבורי אם הממשלה תאשר את תקציב המדינה וחוק ההסדרים. בהסתדרות טוענים, כי אישור התקציב יביא לפיטוריהם של מאות עובדים במגזר הציבורי ולהפרטה של שירותים ממשלתיים מסויימים, ומתכננים להכריז על סכסוך עבודה במשק מיד עם אישור התקציב, ולפתוח בשביתה תוך שבועיים.

"שר האוצר לא למד שום דבר מכישלונותיו האחרונים", אמר יו"ר ההסתדרות בראיון לגלי צה"ל. "לא ניתן לממשלה לפגוע בציבור העובדים". לטענת עיני, שר האוצר פועל באופן חד צדדי. "למרות שלאורך תקופה ארוכה אנחנו מציעים ערוץ של הידברות ושיתוף פעולה בניסיון להגיע להבנות, שר האוצר עומד בסירובו ומנסה לנהל את העסק לבד באופן חד צדדי - הוא עושה פה טעות".

בתוך כך, כינסו הבוקר אנשי עמותת "אור ירוק" משמרת מחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים. התנועה מוחה נגד הכוונה לקצץ 200 מיליון שקלים בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully