וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בחר סגן: מי אתה ג'ו ביידן?

23.8.2008 / 17:59

מתארח קבוע בתוכניות אירוח, מומחה למדיניות החוץ ומעדיף לנסוע בתחבורה ציבורית על דירה יקרה. במי בחר אובמה כסגנו?

לאחר שנבחר לכהן כסגן הנשיא במידה שייבחר המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה, הזרקור התקשורתי הופנה לעבר ג'וזף (ג'ו) ביידן. הסנאטור מדלוואר, בן 65, הוא אחד מהסנטורים הוותיקים ביותר בסנאט. ביידן נבחר לראשונה לסנט האמריקאי בשנת 1979, זמן קצר לפני שמלאו לו 30, הגיל המינימלי לכניסה לתפקיד. חודש מאוחר יותר אשתו ובתו נהרגו בתאונת דרכים, בה נפצעו גם שני בניו. ביידן שקל לוותר על מושבו בסנאט, אך מנהיגי המפלגה הדמוקרטית שכנעו אותו להישאר. הוא נישא מחדש 15 שנים מאוחר יותר.

ביידן נחשב כמומחה במדיניות החוץ של ארה"ב, ומכהן כראש הוועדה לקשרי החוץ של הסנאט. הצבעותיו נעות לרוב בין השמאל הליברלי למרכז. למרות שתמך בשנת 2000 בהחלטה המתירה שימוש בכוח בעירק, הוא נהפך במהרה לאחד ממבקריה התקיפים של המלחמה והאשים את הנשיא ג'ורג' בוש בניהול כושל שלה. בנו של ביידן, בו, משרת כקפטן (מקביל לדרגת סרן) בצבא האמריקאי וצפוי להישלח לעירק באוקטובר.

כבנו של מוכר מכוניות, ביידן אינו מבוסס כלכלית כמו רבים מעמיתיו לסנאט. בעוד רוב המחוקקים שוכרים דירת מגורים בוושינגטון הבירה, מיידן מעדיף להתנייד ברכבות מביתו בוולינגטון שבדלוואר – נסיעה בת 80 דקות לכל כיוון. בתור ווכחן ידוע, ביידן תארח באופן קבוע בתוכניות אירוח פופולאריות בארה"ב. פרשנים פוליטיים רבים רואים בו מתאים במיוחד כסגן, שכן הוא מוצלח במיוחד בתקיפת המועמד הנגדי.

בתפקידו הקודם כיושב ראש הוועדה המשפטית של הסנאט, ביידן ניהל שניים מהדיונים הסוערים ביותר למינוי שופטים לבית המשפט העליון האמריקאי. שני המועמדים היו רפובליקנים שמרנים. רוברט בורק לא קיבל את המינוי, בעוד קלרנס תומאס הצליח לקבלו ברוב דחוק.

בשנת 1987 ביידן נחשב כפוליטיקאי צעיר ומבריק וניסה לרוץ לנשיאות, אך ויתר על כך לאחר שנאשם בהעתקה באחד מנאומיו ובהגזמה בעברו האקדמי. הוא אמר בזמנו כי "בלהט הרגע של הניסיון להחדיר מחדש אידאלים, עשיתי כמה טעויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully