וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 הרוגים בפיצוץ בתחנת משטרה בפקיסטן

23.8.2008 / 8:20

מחבל מתאבד במכונית ובה חומרי נפץ התנגש בתחנת משטרה. ארגון הטליבן נטל האחריות לפיגוע. לפני יומיים נהרגו בפיצוץ 59 בני אדם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

שמונה שוטרים נהרגו הבוקר (שבת) לאחר שמחבל מתאבד הסיע את רכבו ובו חומרי נפץ רבים לתוך תחנת משטרה. מהפיצוץ, שהתרחש בעיירה בעמק סוואת שבצפון מערב פקיסטן, נפצעו עשרה בני אדם נוספים.

דובר של ארגון הטליבן נטל את האחריות לאירוע והבטיח כי פעולות אלו יימשכו כל עוד לא תפסיק ממשלת פקיסטן את פעולותיה נגד הארגון. סובהן קאן קצין משטרה בכיר בפקסיטן אמר כי "אנשים רבים עדיין קבורים מתחת להריסות, עד כה הוצאנו שמונה גופות".

לפני יומיים התפוצצו שני מחבלים מתאבדים מחוץ למתקן הביטחוני המרכזי בפקיסטן, בעת שהעובדים סיימו את עבודתם והיו בדרכם הביתה. כתוצאה מהפיצוץ נהרגו 59 בני אדם, כ-70 בני אדם נוספים נפצעו. גם במקרה זה נטל ארגון הטליבן את האחריות לפיגוע.

הכלכלה מידרדרת


פקיסטן הפכה בשנה האחרונה לקו החזית של המלחמה בין ארה"ב לארגוני הטליבן ואל קאעדה, זאת לאחר שמליציות עירקיות רבות חברו לכוחות האמריקאים והחלו לגבור על לוחמי אל קאעדה שבמדינה. כיום רף האלימות באפגניסטן הולך וגואה, כשמקורן של רוב ההתקפות במחוזות הצפון מערביים בפקיסטן, שהפכו למעוזם של אל קאעדה והטליבן. "המתקפה הזו התבצעה בתגובה לפעולות הצבאיות באזור באוז'ר", מסר דובר הטליבן ."נמשיך כל עוד הפעולות הללו לא ייפסקו".

לאחר שבמשך חודשים ארוכים הרבו לתקוף שיירות של הכוחות הפקיסטנים, במערכה שפגעה קשות במורל של הצבא המקומי, החלו לתקוף תשתיות, כמו הפיגוע שהרג ביום שני 23 בני אדם בבית חולים בצפון.

השילוב של האלימות והמשבר הפוליטי הקשה, שהוביל להתפטרותו של הנשיא פרווז מושרף ביום שני, פגע אנושות בכלכלה הפקיסטנית, שסובלת מאינפלציה של עשרות אחוזים וממספר מובטלים עולה. הבורסה הפקיסטנית, שעלתה מ-2001 ועד 2007, נמצאת בירידה תלולה ומתמדת, ובשנה האחרונה צנחה ב-27%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully