וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

שמואל שוסטר

23.8.2008 / 0:06

נאסד"ק עלה ב-1.4% ל-2,414 נקודות, דאו ג'ונס הוסיף 1.7% ל-11,626 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.1% ל-1,292 נקודות

הערכות חיוביות בנוגע לאינפלציה בארה"ב בתקופה הקרובה, שהשמיע היום יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, יחד עם ירידה חדה במחירי הנפט, שלחו את השווקים בארה"ב לעליות שערים, בהובלת מניות הפיננסים, ביום המסחר האחרון של השבוע.

נאסד"ק עלה ב-1.4% לרמה של 2,414 נקודות, דאו ג'ונס הוסיף 1.7% לרמה של 11,626 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.1% לרמה של 1,292 נקודות. בסיכום שבועי, נחלש נאסד"ק ב-1.5%, דאו ג'ונס איבד 0.3% ו-S&P 500 התכווץ ב-0.5%. בשוק הסולידי, נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.029% לרמה של 3.867%.

בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי העריך בנאומו היום כי האינפלציה בארה"ב צפויה להתמתן השנה ובשנה הבאה בעקבות השילוב בין ההאטה בצמיחה והירידות שנרשמו באחרונה במחירי הסחורות והתייצבות הדולר.

וורן באפט, הידוע בכינויו "האורקל מאומהה", העריך בראיון לערוץ CNBC כי לא צפוי שיפור בכלכלת ארה"ב לפני 2009 וכי מחנק האשראי ימשיך להחמיר.

ביניט פאטל, אנליסט בסניף גולדמן סאקס בלונדון העריך אמש בדו"ח ללקוחות הבנק כי ארה"ב, יפאן, בריטניה ו-15 מדינות היורו, האחראיות למחצית מכלכלת העולם, "מצויות במיתון או שעומדות בפני סיכון גבוה של מיתון בחודשים הקרובים". להערכותיו הפסימיות הצטרף המיליארדר לי קא-שינג מהונג קונג, שאמר כי "הגרוע מכל עוד לפנינו", לדבריו, משבר האשראי גרם לו לאמץ גישה שמרנית מאד לגבי רכישות. קנת רוגוף, לשעבר הכלכלן הראשי של קרן המטבע הבינלאומית אמר אתמול בראיון בסינגפור כי "המגזר הפיננסי צריך להתכווץ, ואני לא חושב שקריסה של כמה בנקים בגודל בינוני יחד עם כמה בנקים קטנים תספיק".

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 114.59 דולר לחבית, נפילה של 5.4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. עם זאת, בסיכום שבועי, עלה מחיר הנפט ה-0.6% לאחר שרשם אתמול זינוק יומי של קרוב ל-5% ונסגר מעל לרמה של 121 דולר לחבית. מחיר הנפט נמוך כעת ביותר מ-22% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם בחודש שעבר.

מריל לינץ' התחזקה ב-3.6% למרות הדיווחים בנוגע לכתב תביעה אותו צפוי להגיש אנדרו קומו, התובע הכללי של מדינת ניו יורק, נגד הבנק. כתב התביעה צפוי להתייחס להטעיית לקוחות בעת מכירת אג"ח בריבית משתנה (ARS). קומו, יחד עם רגלוטורים נוספים, כבר הצליח להגיע להסכמי פשרה עם חמישה בנקים מרכזיים בוול סטריט, שהסכימו לשלם 42 מיליארד דולר כדי להימנע מהליכים משפטיים.

גוגל, ענקית מנועי החיפוש, הוסיפה 0.9% על רקע הערכות לפיהם נמצאת החברה במגעים עם ספקית שירותי הסלולר וריזון לשיתוף פעולה בין החברות. להערכת וול סטריט ג'ורנל, בין יתר שיתופי הפעולה שנידונים בין שתי החברות, תהפוך גוגל להיות מנוע החיפוש העיקרי בקרב לקוחות ורייזון בשירותי האינטרנט בסלולר, ובתמורה לכך תקבל ענקית הסלולר נתח מההכנסות מפרסום באתרי מנועי החיפוש של גוגל.

יצרנית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס עלתה ב-5.2% על רקע תוכניתה להשקיע למעלה מ-500 מיליון דולר בארה"ב בייצור מכונית קומפקטית אשר תתחרה בשוק המכוניות הקטנות בימים בהם עולה הביקוש למכוניות בעלות יעילות ניצול דלק גבוהה. תוכניתה של החברה מגיעה לאחר שרשמה הפסד רבעוני רביעי ברציפות של הפסדים, בעקבות יישוב מחלוקות עם ועדי העובדים, עלויות ליסינג מימוני על משאיות בארה"ב והירידה במכירות המכוניות.

ווקלטק, המספקת מערכות ושירותים להעברת קול על גבי האינטרנט, דיווחה כי הכנסותיה במחצית הראשונה של 2008 הסתכמו ב-3.2 מיליון דולר, וכי ההפסד הנקי במחצית הסתכם ב-3.8 מיליון דולר. עם סיומה של המחצית, החזיקה החברה במזומן ושווי מזומן בהיקף של 2 מיליון דולר בלבד.

IXI מובייל (סימול IXMO) נסחרה על רקע פרסום עלויות השינוי האסטרטגי שהחלה עם כישלונה לחדור לשוק האמריקאי בכ-7.4 מיליון דולר. על פי הערכות החברה, 4.3 מיליון דולר מתוך הסכום הכולל מיוחסים להוצאות הקשורות לפיטורי העובדים ו-3.1 מיליון דולר קשורים למחיקה של מלאי. בנוסף, צפויה החברה לרשום הוצאה של 1.4 מיליון דולר בגין בזבוז של כספים במזומן (מתוכם כבר הוציאה IXI כ-350 אלף דולר) ו-2.9 מיליון דולר בהוצאות שאינן מבוססות על תשלום במזומן.

בין המניות הישראליות שבלטו במהלך המסחר: יצרנית התוכנות לניהול עובדים בשטח, קליק סופטוור שהוסיפה 2.6%, יצרנית שבבי המולטימדיה צורן שעלתה ב-2.7%, יצרנית הביגוד התחתון תפרון שאיבדה 1.5%, יצרנית גלולת הצילום גיוון אימג'ינג שהתחזקה ב-1.7% % ואלון USA שהוסיפה 3.4% בעקבות היחלשות מחירי הנפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully