וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: כוחות הקואליציה הרגו 76 אזרחים

22.8.2008 / 21:03

משרד הפנים האפגני הודיע כי בין ההרוגים בתקיפה האווירית של הקואליציה כ-50 ילדים. בקואליציה לעומת זאת הכחישו שנהרגו אזרחים

כוחות הקואליציה הבינלאומית בראשות ארצות הברית הרגו היום לפנות בוקר (שישי) 76 אזרחים במערב אפגניסטן, כאשר מרביתם ילדים. כך דיווח משרד הפנים האפגני. בקואליציה אישרו כי נערכה תקיפה באזור, אך מכחישים שההרגו בה אזרחים.

"שבעים ושישה אזרחים. מרביתם נשים וילדים, נהרגו היום בפעולה של כוחות הקואליציה במחוז הראט", אמרו במשרד הפנים האפגני. מהודעת המשרד עולה כי כוחות הקואליציה ביצעו הפצצה אווירית באזור שינדד, וכי בפעולה נהרגו 19 נשים, שבעה גברים ו-50 ילדים מתחת לגיל 15.

בקואליציה אמרו היום, כי בתקיפה אווירית בשינדד נהרגו 30 חמושים וכי לא נערכו תקיפות נוספות באזור . בהודעה של צבא ארצות הברית נאמר, כי התקיפה נערכה לאחר שכוחות אפגנים וכוחות של הקואליציה הותקפו מן המארב בידי חמושים בשעה שסיירו באזור וערכו סריקות אחרי בכיר בטליבן.

סעד שריך, חבר במועצה המקומית שבה נערכה התקיפה אישר כי נהרגו אזרחים רבים. לדבריו, "עשרות אזרחים נהרגו". גם בכיר במשטרה המקומית במערב אפגניסטן אישר כי בתקרית נהרגו אזרחים.

מוות של אזרחים בפעולות הקואליציה הבינלאומית הפך לנושא בוער באפגניסטן. אפגנים רבים טוענים כי כוחות הקואליציה נוקטים באמצעים מועטים מדי כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע בהתקפות האוויריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully