וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הרוסים לא נסוגו מגאורגיה

23.8.2008 / 2:08

למרות הודעת משרד החוץ הרוסי, לפיה הושלמה נסיגת הכוחות שפלשו לגאורגיה, בפנטגון מדגישים כי לא נצפתה כל תנועת כוחות משמעותית. הבית הלבן: רוסיה לא ממלאת תנאי הפסקת האש

משרד החוץ של רוסיה הודיע אמש (שישי) כי רוסיה השלימה את נסיגת כוחותיה מגאורגיה. אולם, בארצות הברית טענו שההודעה אינה נכונה, וכי בשטח לא רואים עדיין נסיגה רוסית משמעותית.

בהודעת משרד החוץ הרוסי הודגש כי כל הכוחות שפלשו לשטח גאורגיה לאחר פרוץ המשבר עזבו את שטח המדינה, וכי הסטטוס קוו הושב, לאחר שבאזור המפורז בבגאורגיה נותרו רק כוחות משקיפי השלום שהיו שם עוד לפני פרוץ הקרבות. כתבים של סוכנות הידיעות רויטרס, לעומת זאת, דיווחו כי צפו בחיילים רוסיים מקימים עמדות ופרושים במחסומים בעומק גאורגיה, גם בשטח שחורג מגבולות אזור דרום אוסטיה.

בתגובה על הודעת משרד החוץ של רוסיה אמרו אמש בפנטגון כי בשטח עדיין לא נראית נסיגה משמעותית של כוחות רוסיים. דובר הפנטגון בריאן ויטמן אמר כי המצב לא השתנה באופן משמעותי מאז הבוקר. בהודעה שפרסם הפנטגון בבוקר נאמר כי "אמנם נצפו תנועות מסוימות של כוחות רוסים, ואולם לא ברור עדיין האם מדובר בנסיגה או האם רק בהערכות מחדש, ובכל מקרה מדובר בתנועות לא משמעותיות".

גם הבית הלבן הודיע, כי רוסיה עדיין לא מילאה את עקרונות הסכם הפסקת האש. דובר הבית הלבן גורדון ג'ונדרו אמר כי נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי דנו היום במצב בגאורגיה. לדבריו, השניים הסכימו כי "רוסיה אינה ממלאת את ההתחייבויות וכי עליה למלא אותן".

ואולם, בצרפת דווקא סתרו את הודעת הבית הלבן. בהודעה מטעם לשכתו של סרקוזי נאמר כי ההתרשמות היא דווקא שהכוחות הרוסים החלו בתהליך נסיגה, ושעל תהליך זה להימשך על פי ההתחייבויות שניתנו מהצד הרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully