וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב במוסקבה מפתיע: תומך ברוסיה

22.8.2008 / 14:38

בניגוד לעמדת הנשיא בוש, השגריר טען ש"תגובת רוסיה בגאורגיה היתה לגיטימית". רוסיה השלימה נסיגתה מגורי

כוחות רוסיים עזבו היום (שישי) את העיר גורי שבגאורגיה ונסוגים מסביבתה. כך דיווח בכיר מועצת הביטחון הלאומית של גאורגיה, קאקה לומאיה. לדבריו, מפקד הכוחות הרוסיים בגורי הודיע לו על התוכנית במהלך פגישתם הבוקר.

שגריר ארצות הברית במוסקבה אמר היום כי "תגובתה הצבאית הראשונה של רוסיה הייתה לגיטימית, מאחר וחיילים רוסים הותקפו על ידי כוחות גאורגים". עם זאת, נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש מתח ביקורת חריפה על המשך פעולותיה של מוסקבה, לאחר תגובתה הראשונית.

דובר מטעם גרמניה תומאס סטאג אמר היום כי "אנו מניחים ומצפים שרוסיה תנסוג לחלוטין מגאורגיה במהלך היום". עם זאת, סטאג אמר כי במסגרת הסכם שלום בין מוסקבה וטביליסי מובן שיישאר כוח צבאי רוסי קטן באזור מפורז, אך יש להציב גבולות ברורים. "על מספר החיילים לא לעלות על 500. כוח צבאי זה יימצא באזור על בסיס זמני. לא יכול להיות שטח מפורז קבוע בשטחה של גאורגיה".

עם זאת, בכיר בצבא רוסיה הודיע היום כי יישארו מחסומים קבועים באזור שבין המחזות הבדלניים לבין גאורגיה, באיוש חיילים רוסיים. "שמירת השלום תתבצע על ידי החיילים הרוסים, ולכן יש לבנות תשתיות למחסומים אלו" אמר סגן המטכ"ל הרוסי אנטולי נוגוויטיסין.

דרום אוסטיה פנתה אתמול רשמית לרוסיה להכיר בעצמאותו של החבל הבדלני. סוכנות הידיעות ריה נובוסטי דיווחה, כי בפנייתו ביקש החבל הבדלני כי "רוסיה תהיה המדינה הראשונה בקהילה הבינלאומית שתכיר בעמצאותה של רפובליקת דרום אוסטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully