וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקפריסין לעזה, נגד המצור

22.8.2008 / 13:10

פעילי זכויות אדם עושים דרכם באוניות לעבר חופי עזה, במחאה על המצור שהטילה ישראל. בין המשתתפים: גיסתו של טוני בלייר ונזירה בת 81

קבוצה של 44 פעילי זכויות אדם הפליגה הבוקר (שישי) מחופי קפריסין בדרך לרצועת עזה על גבי שתי אוניות עץ, במחאה על המצור שהטילה ישראל על עזה.

הפעילים, תושבי 14 מדינות שונות, הפליגו ממפרץ לרנקה והם מצפים להגיע לחופי עזה מחר. "עברו 41 שנים מאז ששטה אוניה במים האלו, ואנו מתכוונים לעשות זאת כעת", אמר האזרח האמריקאי פול לורדי, אחד ממארגני הקמפיין "לשחרר את עזה".

בין הפעילים נזירה קתולית בת 81, גיסתו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר ושליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר וחבר בפרלמנט היווני. ניצולת השואה הדי אפשטיין, בת 84, התכוונה לצאת למסע, אך לא יכלה לעשות זאת מסיבות רפואיות. לדבריהם, אנשי הקבוצה מתכננים לשלוח סיוע לפלסטינים ברצועה, אך המטרה העיקרית היא העלאת המודעות לתנאי המחייה של הפלסטינים הסובלים ממחסור בדלק ובמזון.

"המצור של ישראל על עזה הוא לא רק בלתי חוקי בעיני החוק הבינלאומי, אלא גם בלתי מוסרי", אמרה הווידה עראף, פלסטינית אזרחית ישראל וארה"ב. "המוסדות הלאומיים וממשלות העולם יודעות מה קורה אך לא עושות דבר לגבי כך".

בכיר קפריסאי סיפר שישראל ניסתה לברר האם ניתן למנוע את ההפלגה, אך לא היה ניתן לעשות זאת. ניסיון קודם של אש"ף להפליג מחיפה לקפריסין עם מגורשים פלסטינים נכשל ב-1989 בשל פצצה שפערה חור בגוף האונייה השכורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully