וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט נחקר היום בפרשת מרכז ההשקעות

עדי שמחוביץ

22.8.2008 / 14:11

ראש הממשלה נחקר במעונו בירושלים במשך שלוש שעות, בין היתר בעניין הפרשה שהובילה לחשיפת מעטפות הכסף

ראש הממשלה אהוד אולמרט נחקר היום (שישי) בפעם השישית במעונו הרשמי בירושלים. החקירה נמשכה שלוש שעות, כחצי שעה מעבר לצפוי. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה שאלו את אולמרט אודות מעורבותו בפרשת מעטפות הכסף ועל פרשת מרכז ההשקעות.

טרם חקירתו הקודמת של אולמרט, שנמשכה כשלוש שעות ונחשבה לקשה מבין כל חקירותיו, העריכו גורמי משטרה כי בתוך שבועות בודדים יועברו חומרי החקירה לפרקליטות בכדי לגבש החלטה על הגשת כתב אישום. אך היום מסתמן כי החקירה השישית לא תהיה האחרונה במספרה.

בפרשת מרכז ההשקעות חשוד אולמרט, כי בהיותו שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בין השנים 2003-2006, הוא פעל בניגוד עניינים ובדרך פסולה, שעה שהתערב בהליכים ובהחלטות במרכז ההשקעות, שבאחריות המשרד, לטובת חברת "סיליקט דימונה". החברה יוצגה על ידי מקורבו עורך הדין אורי מסר. מלשכת ראש הממשלה נמסר בעבר, כי אולמרט "מילא חובה ציבורית ומנע עוול גדול" כאשר קידם את הפרויקט בדימונה וכי החקירה נגדו מיותרת. מסר נחקר תחת אזהרה בפרשה מספר פעמים בדצמבר 2007. החקירה בפרשת מרכז ההשקעות היא שהובילה לבדיקת הקשרים בין אולמרט למסר והעלתה את החשדות בפרשת המעטפות.

הפרקליטות תפנה לארה"ב

בתוך כך, פרקליטות המדינה הודיעה אמש כי בכוונתה לפנות לרשויות החוק בארצות הברית בבקשה כי עדותו של איש העסקים משה טלנסקי בישראל לא תשמש כראיה נגדו בהליכים פליליים בארה"ב. זאת, בעקבות פגישתם אתמול של פרקליט המדינה, משה לדור, ופרקליט מחוז ירושלים אלי אברבאנל עם פרקליטיו של טלנסקי, ז'ק חן ויהושע רזניק.

הפרקליטות הצהירה בעבר כי עדותו של טלנסקי לא תשמש ראיה נגדו בבית משפט בישראל, אך אין בסמכותה להבטיח כי עדותו לא תשמש כראיה נגדו במדינה זרה. במכתב שהעבירה פרקליטות המדינה לעורכי דינו של טלנסקי ולעורכי דינו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, אלי זהר, נבות תל צור ורועי בלכר נאמר עוד כי "ללא קשר לפניית הפרקליטות לרשויות בארה"ב, מצופה כמובן כי מר טלנסקי יכבד את התחייבותו ויגיע לישראל בסוף החודש כדי להשלים את עדותו".

עם זאת, דחתה הפרקליטות את בקשתם של פרקליטי טלנסקי לקבל החלטה בעניין מעמדו כחשוד בפרשה: "לא ניתן לקבל החלטה בעניין החשדות העומדים כנגד מר טלנסקי לפני סיום החקירה. מר טלנסקי ימשיך להעיד שעה שהחשדות נגדו תלויים ועומדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully