וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה בעד מו"מ ישיר בין ישראל לסוריה"

חיים אברהם

22.8.2008 / 9:15

בראיון לעיתון "אל-חייאת" אמר שר החוץ הרוסי לברוב, כי "אנו מקווים שהשיחות יתחילו מוקדם ככל האפשר. זהו צעד שישפיע על כל המזה"ת"

"אנו מקווים ששיחות ישירות בין ישראל וסוריה יתחילו מוקדם ככל האפשר", כך אמר היום (שישי) שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב לעיתון "אל-חייאת" הלונדוני. "אנו תמיד מוכנים לתמוך במהלך כזה, ורואים בו צעד משמעותי לעבר הסכם שלום ארוך טווח, שישפיע על כל המזרח התיכון", הוסיף.

לברוב אמר את הדברים לאחר הפגישה שנערכה אמש בין נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב לנשיא סוריה בשאר אסד. במהלך הפגישה הביע נשיא סוריה תמיכה בעמדת רוסיה במשבר בקווקז, ובפעולות הצבאיות שנקטה רוסיה בגאורגיה. כמו כן, דווח בסוכנות הידיעות הרוסית כי רוסיה וסוריה נמצאות במגעים מתקדמים בנוגע למכירת נשק נגד מטוסים ומערכות נשק נגד טנקים.

לאחר הפגישה עם אסד, אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי "רוסיה שוקלת את בקשות סוריה לרכישת טילים שלא יפרו את מאזן הכוחות באזור. אנו נמכור נשק הגנתי בלבד".

לברוב הוסיף כי במהלך הפגישה דנו מדוודב ואסד במצב באירן, בעירק ובסוגייה הפלסטינית. לדבריו, הנשיאים הסכימו לתמוך במאמץ הגישור בין פתח וחמאס, והדגישו כי הפילוג בין הסיעות הוא אחד המכשולים העיקריים בדרך להסכם עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully