וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עצוב: הורדם הלוויתן שאימץ יאכטה

22.8.2008 / 8:56

הלוויתן היתום, בן 3 שבועות, עקב אחר היאכטה וניסה לינוק ממנה. לוחש ללוויתנים שהגיע למקום: "הוא הגיב, ראיתי עצבות בעיניו"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הלוויתן היתום הצעיר, שדימה לחשוב שיאכטה במפרץ סידני היא אמו, הורדם הלילה (שישי) למוות בשל הידרדרות במצבו הבריאותי, כך דיווחו פקחי הטבע באוסטרליה. "זהו סיום עצוב למקרה שעשרות אנשים לקחו ללבם", אמר ג'ון דנגייט, מהרשות לשמורות הטבע באוסטרליה. הלוויתן הגיבן, שכונה על ידי התקשורת המקומית "קולין", נמצא בסוף השבוע שעבר כשהוא מנסה לינוק מיאכטה לאחר שננטש על ידי אמו בחופה המזרחי של אוסטרליה.

פקחים ששטו לנקודה בספינת גומי הזריקו ללוויתן מנה קטלנית של חומר מרדים. למנה הקטלנית נדרשו כ-10 דקות עד שהשפיעה על היונק הקטן. לאחר מכן הוא נגרר לחוף קרוב וכוסה ביריעת גומי.

"כולם נקשרו ללוויתן, זו הייתה החלטה קשה מאוד", אמרה ראש רשות הטבע באוסטרליה, סאלי בארנס. "זה כמו שהווטרינר יגיד לך שחייבים להרדים את חיית המחמד האהובה עליך, כי אין מה לעשות יותר למענו. החלטתי שאני לא מוכנה שהוא יסבול", הוסיפה.

דו"ח וטרינרי ובדיקות דם שנערכו ללוויתן ביום חמישי העלו כי היונק, במשקל שני טון, נולד לפני כשלושה שבועות בלבד והיה בסכנת חיים, לאחר שננשך על ידי כריש וסבל מקשיי נשימה.

"לוחש ללוויתנים" אוברג'יני זומן למפרץ ביום חמישי כדי "לדבר" אל היונק. "קולין הגיב והרים את ראשו", אמר "הלוחש", בונה לורי. "הוא שמע אותי שר אליו והתקרב. הסתכלתי עליו והוא היה מלא חיים", סיפר לורי, "היו לו מספר חתכים ושריטות וראיתי דאגה בעיניו. הוא הזדקק רק למעט חלב אם". לורי התחנן לרשויות שישנו את החלטתן.

ביום שני האחרון ניסה צוות מיוחד לגרור את הלוויתן לעומק הים כדי שימצא את אמו או אולי להקת לוויתנים אחרת, אך הוא שב לחוף יום לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully