וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלות פנים? ממש לא מדע בדיוני

22.8.2008 / 4:48

שני מחקרים שמבוססים על מקרים שונים טוענים כי בניגוד להשערות, השתלת פנים היא אופציה ישימה. ההוכחות: 3 ניתוחים מוצלחים

הפנים החדשות שניתנו לאזרח סין שפניו המקוריות נקרעו על ידי דב ואלו שניתנו לתושב צרפת שסבל מגידול כתוצאה ממחלה, הוכיחו כי השתלת פנים יכולה להצליח בפועל, וכי השתלות מסוג זה אינן מדע בדיוני, כך נטען בשני מחקרים חדשים שפורסמו אמש (חמישי). שני המחקרים, שבוצעו על ידי שני צוותים נפרדים, פורסמו בעלון המדעי "לנסט".

תוצאות המחקר מעניקות תקווה לסובלים מפנים שהושחתו, ומראות כי ההשתלות הללו מעניקות תוצאות ארוכות טווח ללא בעיות רפואיות מיוחדות. על אף דחיית רקמות חוזרת בשנה הראשונה שלאחר ההשתלה, שני המטופלים לא סבלו מהשלכות פסיכולוגיות לאחר ההשתלות והצליחו להשתלב מחדש בחברה, נטען במחקרים.

שלושה אנשים בלבד עברו השתלת פנים עד כה. את ההשתלה הראשונה עברה בשנת 2005 תושבת צרפת, איזבל דינוואר, לאחר שפניה הושחתו בתקיפת כלבה. בשנה שעברה, רופאיה דיווחו כי דינוואר החלימה בהדרגתיות מהניתוח, והצליחה להתגבר על שני מקרים של דחיית רקמות. בשנת 2006 השתילו רופאים סינים פנים על אדם כבן 30, שפנים הושחתו על ידי דב. למרות מספר מקרים של דחיית הרקמות לאחר הניתוח, הרופאים דיווחו כי המנותח חש בטוב. "המקרה הזה מוכיח כי השתלת פנים יכולה להיות אפשרות לאדם שפניו הושחתו באופן ניכר, וכי המושתלים יכולים להשתלב פעם נוספת בחברה", אמר שוזהונג גאו מבית החולים שיג'ינג בסין.

צוות צרפתי ביסס את עבודתם על גבר בן 29, שסבל ממחלת פון רקלינגהאוזן שגורמת להשחתה משמעותית של הפנים. לאדם, ששמו לא פורסם, הושתלו אף, פה וסנטר חדשים בניתוח בשנת 2007. הרופאים טענו כי האדם נכנס למעגל העבודה כשנה בלבד לאחר ההשתלה, נהנה מתזוזה נוספת בפניו ולא סבל כלל מדחיית רקמות. "המקרה עליו עבדו מוכיח כי השתלת פנים בניתוח היא אופציה ישימה ואפקטיבית גם לתיקון של עיוות מסוים", אמר דוקטור לורן לנטיירי מבית החולים הנרי-מודור הסמוך לפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully