וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תבקש חסינות לטלנסקי בארה"ב

עדי שמחוביץ

21.8.2008 / 0:03

פרקליט המדינה נועד עם פרקליטיו של טלנסקי כדי להבטיח את הגעתו להמשך העדות. "לא מתחייב שהרשויות בארה"ב לא ישתמשו בעדות"

פרקליטות המדינה הודיעה אמש (חמישי) כי בכוונתה לפנות לרשויות החוק בארצות הברית בבקשה כי עדותו של איש העסקים משה טלנסקי בישראל לא תשמש כראיה נגדו בהליכים פליליים בארה"ב. זאת, בעקבות פגישתם הבוקר של פרקליט המדינה, משה לדור, ופרקליט מחוז ירושלים אלי אברבאנל עם פרקליטיו של טלנסקי, ז'ק חן ויהושע רזניק.

הפרקליטות הצהירה בעבר כי עדותו של טלנסקי לא תשמש ראיה נגדו בבית משפט בישראל, אך אין בסמכותה להבטיח כי עדותו לא תשמש כראיה נגדו במדינה זרה. במכתב שהעבירה פרקליטות המדינה לעורכי דינו של טלנסקי ולעורכי דינו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, אלי זהר, נבות תל צור ורועי בלכר נאמר עוד כי "ללא קשר לפניית הפרקליטות לרשויות בארה"ב, מצופה כמובן כי מר טלנסקי יכבד את התחייבותו ויגיע לישראל בסוף החודש כדי להשלים את עדותו".

עם זאת, דחתה הפרקליטות את בקשתם של פרקליטי טלנסקי לקבל החלטה בעניין מעמדו כחשוד בפרשה: "לא ניתן לקבל החלטה בעניין החשדות העומדים כנגד מר טלנסקי לפני סיום החקירה. מר טלנסקי ימשיך להעיד שעה שהחשדות נגדו תלויים ועומדים".

החשש: יינתן משקל מופחת לעדות

אם תתקבל בקשת הפרקליטות, הדבר עלול להפחית בערכה של עדות טלנסקי, שכן הוא יצטייר כבעל חוב מוסרי לפרקליטות. מאידך, הפרקליטות מבקשת להבטיח את חזרתו של טלנסקי לישראל לסיום מתן העדות, שאם לא כן, עלולה העדות כולה להיפסל.

בשבוע שעבר הודיעו פרקליטיו האמריקאים של טלנסקי, ברדלי סיימון וניל שר, כי אין בכוונתו לבוא לישראל להמשך עדותו. לדבריהם, הסיבה היא שנפתחה נגד טלנסקי חקירה פדרלית בארה"ב, ועדותו בישראל מסכנת אותו מבחינה משפטית שם.

יועץ התקשורת של אולמרט אמיר דן אמר הערב בעקבות הודעת הפרקליטות כי "כעת מבינים בפרקליטות היטב, כי העדות המוקדמת של טלנסקי הייתה טעות מיסודה, אשר התמוססה להם בחקירה הנגדית, וכעת רק ממשיכה להסתבך יותר ויותר. עצם הבקשה לחסינות, רק מבהירה מי העד, ועד כמה ניתן לסמוך על דבריו. מרוב גרסאות של טלנסקי לא ברור לאיזו מהגרסאות שלו מבקשים כעת עורכי דינו הגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully