וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אסד לא צריך לדחוף את אפו לגאורגיה

יהושע בריינר ופנחס וולף

21.8.2008 / 0:02

גורם במשרד החוץ האמריקאי: ”על הסורים להתרכז במזה”ת”. בישראל עוקבים אחר ביקור אסד ברוסיה והדיווח על הצבת טילים רוסיים בסוריה

בוושינגטון לא מרוצים מביקורו של נשיא סוריה בשאר אסד ברוסיה ובתמיכתו הגלויה במהלכים הרוסים במלחמה בקווקז. גורם במחלקת המדינה בוושינגטון צוטט אמש (חמישי) בערוץ 10 כמי שאמר כי "אסד צריך שלא לדחוף את אפה של סוריה לעניינים לא לה כמו גאורגיה". הגורם הוסיף ואמר כי "אנו מציעים לסורים להתרכז בעניינים שלהם במזרח התיכון, ולמלא תפקיד מרכזי להשכנת שלום באזור. זוהי הוכחה נוספת לכך שאסד שוב בוחר בחלופה הלא נכונה".

גם במערכת הביטחון בישראל עוקבים אחר ביקורו של אסד ברוסיה. שר הביטחון אהוד ברק אמר כי "אנו עוקבים אחר ההשלכות של ביקורו של נשיא סוריה בשאר אסד ברוסיה ובדגש על הכוונה לביצוע רכישה של אמצעי לחימה איכותיים שנועדן לשדרג את יכולות הצבא הסורי", את הדברים אמר ברק בהתייחסו לעסקה הנרקמת בין דמשק למוסקבה, במסגרתה יוצבו טילים רוסים בסוריה. קודם לכן, התייחסה לסוגיה גם שרת החוץ ציפי לבני ואמרה:"זהו אינטרס משותף של רוסיה ושל ישראל שסוריה לא תקבל טילים ארוכי טווח",

גם במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על המגעים המתקדמים בין סוריה לרוסיה. שר החוץ לשעבר, ח"כ סילבן שלום (ליכוד), אמר כי "ישראל צריכה לתבוע מרוסיה לא לחמש את אוייבי ישראל. חימוש סוריה יוביל לשינוי אסטרטגי במזרח התיכון, דבר שיערער את יציבות המזרח התיכון והעולם כולו".

חברו לסיעה, ח"כ יובל שטייניץ אמר כי "על ישראל להפסיק מיד את המגעים עם הסורים משום שהמו"מ עם דמשק מקל עליה להשיג נשק. שטייניץ הוסיף כי "הצבת הטילים מהווה איום חמור על ישראל ועל העולם כולו. במידה שהרוסים יבקשו בכל זאת לחמש את אויבינו, עלינו להבהיר להם שאנחנו עלולים להסיר מגבלות על מכירת נשק ישראלי למדינות הגובלות ברוסיה".

ח"כ אבשלום וילן (מרצ) הצטרף גם הוא למגנים את העסקה. "בקשת אסד להצבת טילים רוסיים בסוריה היא סתם התגרות מיותרת. מעשה כזה יכול לפגוע בשיחות השלום עם ישראל ולכן הוא שגוי ואף פתטי".

לברוב: "נמכור לסוריה נשק הגנתי"

מוקדם יותר דווח בסוכנות הידיעות הרוסית כי רוסיה וסוריה נמצאות במגעים מתקדמים בנוגע למכירת נשק נגד מטוסים ומערכות נשק נגד טנקים. כלי התקשורת ברוסיה דיווחו לפני הפגישה כי אסד מעוניין בהצבת טילי קרקע קרקע וטילים נגד מטוסים מתוצרת רוסית בשטח סוריה.

לאחר הפגישה עם אסד, אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי "רוסיה שוקלת את בקשות סוריה לרכישת טילים, שלא יפרו את מאזן הכוחות באזור, אנו נמכור נשק הגנתי בלבד".

בפגישה בין נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב לבין עמיתו הסורי בשאר אסד, תמך נשיא סוריה בעמדת רוסיה במשבר בקווקז, ובפעולות הצבאיות שנקטה רוסיה בגאורגיה. "אנו מבינים את המהלך הרוסי שהיה הכרחי, רוסיה הגיבה לתוקפנות גאורגית" אמר אסד למדוודב בתחילת פגישתם. ההצעה הרוסית להצבת טילים בסוריה ניתנה בתגובה להסכם הצבת מערכת יירוט טילים אמריקאית בשטח פולין. בתוך כך, אתמול שוחחו ראש הממשלה אהוד אולמרט ונשיא רוסיה דמיטרי מדוודב. בין היתר דנו השניים בעימות המתמשך בגאורגיה, ובתהליך השלום במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully