וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב תחילת הלימודים: "אופק חדש" לא חתום

נעמה טלמור

21.8.2008 / 18:02

ההסכם, המבקש לערוך רפורמה בבית הספר היסודיים, לא נחתם על ידי המורים והמדינה ולא אושר בכנסת. האוצר: "נחתום תוך שבועיים"

שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים, נודע לוואלה! חדשות כי הסכם "אופק חדש", שמטרתו לכונן רפורמה אדירת-מימדים במערכת החינוך היסודית, טרם נחתם על ידי משרד החינוך, האוצר ונציגי המורים.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ יצחק גלנטי (גיל) אמר לוואלה! חדשות כי החלק הנוגע לפנסיה בהסכם הובא לאישור הוועדה אתמול (רביעי), אולם הוא לא היה חתום על ידי אף אחד מהצדדים. "על פי חוק, על הסכם מסוג זה יש חובת היוועצות עם הוועדה, והנה מסתבר שההסכם כלל אינו גמור וחתום", אמר ח"כ גלנטי.

לדברי ח"כ גלנטי, "נציגי האוצר ניסו לשכנע אותי לאשר את ההסכם כבר עכשיו, אולם אני סירבתי בכל תוקף מפני שאני לא מוכן לאשר הסכם שעדיין פתוח לשינויים". גלנטי הוסיף כי "מבחינתי ההסכם יאושר בוועדה לאחר פתיחת שנת הלימודים, וסכומי הכסף יועברו באופן רטרואקטיבי למורים". בתום הדיון, גלנטי ייעץ לצדדים לצאת מהועדה ולחזור בתוך כמה שעות כשההסכם חתום באופן סופי. לדבריו, "נציגי האוצר טענו כי לא מספיקות להם מספר שעות וכי הם צריכים שבועיים ימים".

"ההסכם הראשוני כבר נחתם"

ממשרד האוצר ומלשכת שרת החינוך יולי תמיר נמסר בתגובה כי "ההסכם הראשוני נחתם כבר על ידי הממונה על השכר אלי כהן ועל ידי הסתדרות המורים". בתגובתם ניסו נציגי המשרדים להפחית בחשיבות החתימה על ההסכם הסופי ומסרו כי "ההסכם הסופי הוא הליך פרוצדורלי בלבד, וייחתם בשבועיים הקרובים" מהסתדרות המורים נמסר כי "ההסכם אכן לא נחתם עדיין, אולם נחתום עליו עד ה-1 בספטמבר".

משרד החינוך בישר על הסכם "אופק חדש" לפני כחודשיים, ותואר בידי שרת החינוך יולי תמיר ושר האוצר רוני בר-און כ"הישג היסטורי". ההסכם המוערך בעלות של למעלה מ-5.5 מיליארד שקלים קובע בין השאר כי שכר המורים שיכללו במסגרתו יוכפל וינוע בין 5,600 ל-14,000 שקלים בחודש. עוד נקבע בהסכם כי מספר התלמידים בכיתות יצומצם ויוענקו סמכויות נרחבות למנהלי בתי הספר.

עם זאת, הרפורמה עוררה מחאה בקרב מורים רבים ונדחתה על ידי ארגון המורים. שרת החינוך אף יצאה למסע ארצי שמטרתו לקדם את התוכנית. במהלך הקמפיין, תמיר ביקרה בבתי ספר שהחלו כבר בשנה שעברה ביישום רפורמת "אופק חדש". עלותו של המסע עמדה על מאות אלפי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully