וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוך חזק

מאי פלטי

22.8.2008 / 0:11

עמותת עלם מפעילה באילת ובחוף דוגית מאהלים אליהם יכולים להיכנס בני נוער כדי לדבר עם מישהו מבוגר, שהוא לא הורה או מורה

עמותת עלם מפעילה הקיץ מאהלי תמיכה באילת וחוף דוגית, שני מקומות בילוי מרכזיים בחופש הגדול. פעילותם
נקראת "הפוך על החוף" ומטרתם לאפשר תמיכה, מידע וייעוץ לבני נוער בגיל ההתבגרות ולהמשיך את הפעילות השוטפת המתרחשת במהלך השנה במרכזי "הפוך על הפוך" שמפוזרים ברחבי הארץ. המאהל פעיל בעיקר בשעות הלילה, ושם יכולים בני נוער לנהל שיחות ייעוציות עם צוות מקצועי וניתנת להם האופציה להתייעץ עם מבוגרים (שהם לא ההורים או המורים שלהם), לדבר עם מבוגרים, לשתף מבוגרים – היות וזה לא דבר רע. הפעילות במאהל מתחלקת לשניים - הפעילות שבתוך המאהל בה בני הנוער יוזמים את המפגשים, והפעילות שמחוץ למאהל, המתרכזת בעיקר בפנייה לבני נוער, ב"Reaching out". אנשי עלם, מתנדבים ואנשי מקצוע, ניגשים לבני הנוער ומשוחחים איתם, כשהרעיון הוא להיות איתם במקום בו הם נמצאים. בין אם מדובר בנוער שיוצא לבלות, בין אם מדובר בנוער שנמצא בסיכון, בין אם מדובר בנוער מנותק אשר המהלך השנה לא נמצא במסגרות ומנותק מהבית לאורך כל הקיץ. לכולם, או לפחות לכל מי שמעוניין, יש מקום במאהל הפוך על החוף.

בכדי למנוע התנגדויות טבעיות וצפויות בעלם נוקטים בגישה של הבנה ושל דיבור בגובה העיניים. ניתן לבחור אם רצונך באוהל הוא לשתות קפה ולהתכבד בכיבוד הצנוע או לקיים שיחה ייעוצית ומקצועית יותר, שיכולה להפנות להמשך טיפול. "הפוך על החוף" הם לא רק מאהלי תמיכה וייעוץ אלא גם מקום בו אפשר לשבת עם חברים, לשוחח, להרגיש חל?ק. האפשרות מוצעת בפני המבקרים בהפוך על החוף (כל מי שרוצה לדבר ולהעזר, בין הגילאים 13-21) והבחירה היא חופשית - אך כמובן במידה ומכבדים את תנאי המקום. למאהל לא מגיעים כשיכורים או מסטולים, וצריך כמובן להתנהג באופן לגיטימי ומכובד.

מכיוון שבני נוער בדרך כלל מבלים בקבוצות, ישנה הרבה עבודה קבוצתית ולעיתים אפילו סדנאות ג'אגלינג ומעגלי מתופפים, כשהמטרה הברורה היא להוביל לשיחה בסוף הפעילות. אם ישנם נער או נערה בתוך הקבוצה שניכר שהם צריכים יותר עזרה מחבריהם, נעשה ניסיון ומאמץ של אנשי עלם לגשת אליהם באופן פרטני ולהציע ייעוץ ועזרה. לפי אנשי עלם, המטרה היא להגיע לכל בני הנוער, במצוקה או לא במצוקה ולאפשר להם הקשבה. המטרה המרכזית היא למנוע צרות, מצוקה ומצבי חירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully