וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: 59 הרוגים בפיגוע כפול של הטליבן

גיל קדרון

21.8.2008 / 14:45

נמשכת האלימות במדינה: שני מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם בשני שערים מחוץ למתקן הביטחוני הגדול במדינה. כ-60 נוספים נפצעו

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

שני מחבלים מתאבדים התפוצצו היום (חמישי) מחוץ למתקן הביטחוני המרכזי בפקיסטן, בדיוק כשהעובדים סיימו את עבודתם והיו בדרכם הביתה, והרגו 59 בני אדם. כ-70 נוספים נפצעו. תומכי הטליבן בפקיסטן נטלו אחריות לפיגוע.

פקיסטן הפכה בשנה האחרונה לקו החזית של המלחמה בין ארה"ב לארגוני הטליבן ואל קאעדה, זאת לאחר שמליציות עירקיות רבות חברו לכוחות האמריקאים והחלו לגבור על לוחמי אל קאעדה שבמדינה. כיום רף האלימות באפגניסטן הולך וגואה, כשמקורן של רוב ההתקפות במחוזות הצפון מערביים בפקיסטן, שהפכו למעוזם של אל קאעדה והטליבן. "המתקפה הזו התבצעה בתגובה לפעולות הצבאיות באזור באוז'ר", מסר דובר הטליבן ."נמשיך כל עוד הפעולות הללו לא ייפסקו".

לאחר שבמשך חודשים ארוכים הרבו לתקוף שיירות של הכוחות הפקיסטנים, במערכה שפגעה קשות במורל של הצבא המקומי, החלו לתקוף תשתיות, כמו הפיגוע שהרג ביום שני 23 בני אדם בבית חולים בצפון.

השילוב של האלימות והמשבר הפוליטי הקשה, שהוביל להתפטרותו של הנשיא פרווז מושרף ביום שני, פגע אנושות בכלכלה הפקיסטנית, שסובלת מאינפלציה של עשרות אחוזים וממספר מובטלים עולה. הבורסה הפקיסטנית, שעלתה מ-2001 ועד 2007, נמצאת בירידה תלולה ומתמדת, ובשנה האחרונה צנחה ב-27 אחוזים.

במתחם הצבאי, שממוקם בעיר ווה, כ-30 ק"מ צפון-מערבית מהבירה איסלמבד, עובדים כ-25 אלף בני אדם, שמייצרים פצצות ושאר כלי נשק, ב-15 מפעלים שונים. המחבלים התפוצצו בו זמנית בשני שערים שונים.

שיתוף הפעולה עם ארה"ב עלה למושרף במשרתו

אחת התוצאות של המערכה הנרחבת שהנהיג מושרף נגד המליציות הפשטוניות ברובן, באזורי השבטים על הגבול האפגני, הובילה להידרדרות קשה בביטחון האישי, ולהפיכת המחוזות המערביים למדינה פונדמנטליסטית בתוך המדינה.

מערכת זו התנהלה בשיתוף פעולה עם הממשל האמריקאי, שעד השבועות האחרונים היה שבע רצון מחלקו של מושרף בעסקה. בחודשים האחרונים, לאחר המפלה הפוליטית שספג בחודש פברואר, עת הוקמה קואליציה חדשה ששמה לה למטרה להדיחו, הביעו גורמי ביטחון אמריקאים תסכול מחוסר המעש של הממשלה.

פעילותו הענפה של מושרף כחלק מהמלחמה האמריקאית באפגניסטן הפכה לא פופולרית בקרב הפקיסטנים, אולם לאור מימון של 11 מיליארד דולר לצבא המקומי, גם לממשלה האזרחית, יריבתו הגדולה של הנשיא המתפטר, לא נותרה ברירה אלא להמשיך בלחימה נגד החמושים מאזורי השבטים בצפון מערב הרפובליקה האיסלמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully