וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוואי הגדר הישן נבע ממניעים פוליטים"

יהושע בריינר ועדי שמחוביץ

21.8.2008 / 18:30

מנכ"ל "המועצה לשלום וביטחון" בירך על ההחלטה להסיט את תוואי הגדר מערבה. לדבריו, "התוואי החדש הוא יותר ביטחוני"

"אני מברך על החלטת המדינה להסיט את תוואי הגדר, אך המדינה לא הציגה מהו תוואי הגדר החלופי. עצם העובדה שישראל לא תפקיע אדמות מהפלסטינים, משמעות הדבר שהגדר תהיה ביטחונית יותר", כך אמר היום (חמישי) ניצב בדימוס ומנכ"ל המועצה לשלום וביטחון, שאול גבעולי.

פרקליטות המדינה מסרה היום הודעה לבג"ץ, לפיה תוואי גדר ההפרדה באזור מעלה אדומים ישונה משמעותית, כך שהגדר תוסט מערבה ותותיר כ-4,000 דונמים של קרקעות בשטח שממזרח לגדר. עם זאת, היישוב קידר יישאר בתוך תוואי הגדר. ההודעה נמסרה בעקבות עתירה שהוגשה על ידי מועצת אבו-דיס ומועצת סואחרה שרקיה, בדרישה לשנות את תוואי הגדר.

גבעולי הוסיף כי הוא "מקווה שיתחשבו בהצעת המועצה לשלום וביטחון. תוואי הגדר המקורי היה גרוע מאוד, הוא לא היה ביטחוני ולא רציונלי ונראה שהוא נבע ממניעים פוליטיים".

בג"ץ פסק - המדינה לא מיישמת

במסגרת עתירתם, טענו תושבי הכפרים כי בניית הגדר בתוואי המוצע חוסמת להם את התנועה והמעברים לכפר וכן גוזלת מהם אדמות. שופטי בג"ץ הוציאו צו ביניים שאסר על המשך בניית הגדר וביקשו משר הביטחון ומראש הממשלה לבחון את העניין.

בעבר היו כבר כמה מקרים בהם הוחלט להזיז את תוואי הגדר מערבה, לאחר בניית הגדר: באזור אלפי מנשה, באזור צופין מזרח ובבילעין. חלק מההחלטות להזזת התוואי התקבלו כבר לפני שנתיים, אולם ההחלטה טרם בוצעה בשטח. לדברי משרד הביטחון לא היה ניתן לתקן את תוואי הגדר עד כה בשל בעיות משפטיות ותקציביות. מתקיימת עבודת מטה בנושאים הללו.

בתוך כך, לפני כשלושה שבועות הסכימה מערכת הביטחון לפרק את קטע גדר ההפרדה שנבנה על אדמות הכפרים הפלסטינים פלמה וג'יוס, בתום מאבק בן חמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully