וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: לא ניסוג מדרום אוסטיה ואבחזיה

גיל קדרון

21.8.2008 / 14:40

צבא רוסיה לא יעזוב את החבלים הבדלניים, ויקים מחסומים גם בשטח גאורגיה עצמה. ארה"ב מבטיחה: נבנה מחדש את הצבא הגאורגי

לצבא הרוסי אין כוונה להסיג את כוחותיו מהחבלים הבדלניים של גאורגיה, דרום אוסטיה ואבחזיה, כמו גם את האזורים המפורזים שמסביבם, כך אמר היום (חמישי) סגן הרמטכ"ל הרוסי הגרנל אנטולי נוגוביצין. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אישר את הפרטים.

"אין לנו תוכנית לעזוב לשום מקום", אמר הגנרל נוגוביצין, שהוסיף כי הכוחות עושים מאמצים לסיים את הנסיגה מאזורי העימות עד מחר בערב.

בהסכם עליו חתמו הרוסים והגאורגים, בתיווכו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, הוכנס לבקשתו של נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב סעיף שקובע כי צבא רוסיה רשאי להישאר בשטחים "שנחוצים לשמירת הביטחון". הפרשנות הרוסית קובעת כי כוחות אלו נחוצים להגנה על האוסטים והאבחזים מפני הגאורגים, כמו גם על הגאורגים עצמם, מפני נקמה של המיעוטים על ימי הלחימה הקשים.

בתחילת החודש החלה לחימה עזה בין כוחות רוסים ואוסטים לבין הצבא הגאורגי, שנכנס לחבל הבדלני דרום אוסטיה, שנמצא במערב המדינה. צבא רוסיה פלש במהרה לשטח, כמו גם לאבחזיה, ואף כבש ערים גאורגיות. בשנים האחרונות הנפיק משרד הפנים הרוסי דרכונים רוסים לתושבים דרום אוסטיה ואבחזיה, שהינם פרו רוסים.

כך יכול היה הקרמלין להגיד לעולם כי הם באים להגנת אזרחים רוסים. כעת נעשה שימוש באותו טיעון על מנת להצדיק את המשך השהות בשטחים שמוכרים על ידי העולם כחלקים מגאורגיה.

"הגאורגים יזדקקו לעזרתנו"

רוסיה מתכננת להשאר לאורך זמן בדרום אוסטיה, שם תציב 18 מחסומי ביטחון, שמונה מהם בתוך גאורגיה עצמה, מחוץ לדרום אוסטיה. לפי לברוב, 500 חיילים רוסים יאיישו את המחסומים. המטרה היא שהגבול בין גאורגיה לדרום אוסטיה יהיה בשליטה רוסית.

העימות בין רוסיה וארה"ב סביב המשבר בגאורגיה נמשך כאשר הצבא האמריקאי הכריז היום כי בכוונתו לסייע בבנייתו מחדש של הצבא הגאורגי.

"יהיה עלינו לעזור להם להיבנות מחדש מכיוון שהם שותפים שלנו במלחמה בטרור", אמר ג'ון קראנוק, גנרל אמריקאי בכיר. "הם סייעו לנו בעבר, וכעת הם יבקשו, כך אני בטוח, שנחליף ונבנה את שטעון החלפה ובנייה". קראנוק, שהגיע לגאורגיה ויעזוב ביום שישי, ידווח לפנטגון על הצרכים של הכוחות הגאורגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully