וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיני משתמש בקלות בהשבתת המשק"

פנחס וולף ודורון שלו

21.8.2008 / 14:04

בתגובה לאיומיו של יו"ר ההסתדרות להשבית את המשק אם יאושר חוק ההסדרים, אמר השר בר און: "עליו להוציא את הכלכלה מחוץ למשחק הפוליטי ולנהוג באחריות"

שר האוצר רוני בר און הביע צער על "הודעתו החריפה" של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, לפיה ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי, אם יאושר חוק ההסדרים במתכונתו הנוכחית בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. השר "הביע צער על הקלות בה עיני חוזר ומשתמש באיום ההשבתה הכללית במשק, אשר תזעזע שלא לצורך את יציבות הממשלה ואת יחסי העבודה".

"חובתה וסמכותה של ממשלה נבחרת לקבוע מדיניות כלכלית מתוך ראיית כלל האינטרסים של המשק הישראלי בתוכם גם זה של העובדים", נמסר ממשרד האוצר. "שר האוצר קורא ליו"ר ההסתדרות להוציא את הכלכלה מחוץ למשחק הפוליטי ולנהוג באחריות מתוך ראיית טובת המשק".

"התוכנית הכלכלית שמובאת לאישור הממשלה מבקשת לתת מענה לאתגרי המשק נוכח האפשרות להאטה בקצב הצמיחה. אין בתוכנית כל כוונה לפגוע ביחסי העבודה במשק וככל שישנם נושאים שבמעלה הדרך יהיו כרוכים ביחסי עבודה הם יקוימו תוך הדברות עם ארגוני העובדים".

"בר און חוזר על הטעויות"

עיני הודיע היום כי הוא צפוי להגיע למשרד ראש הממשלה ביום ראשון כדי לפעול נגד העברת התקציב וחוק ההסדרים בישיבת הממשלה. הוא תקף את שר האוצר בר און, שלדבריו "רק לפני כחודש חזר בו מכוונתו להטיל מס על קרנות ההשתלמות בחקיקה ובאופן חד-צדדי, תוך ביטול הסכמים קיבוציים. באותה תקופה הוא התייצב מול המצלמות ואמר "טעיתי". עתה מתברר שלא הפנים באמת את הלקח והוא חוזר על טעותו. נראה שבר און אימץ את דרך "הטעויות" כשיטת עבודה. אני מקווה שלא צפויות לנו עוד טעויות מצידו בעתיד הקרוב".

עיני אמר כי הצעת חוק ההסדרים במתכונת שהוצגה על ידי שר האוצר בשבוע שעבר אינה שונה בחומרתה מההצעות שהוגשו בשנים קודמות, והיא צפויה להוביל לפיטורי עובדים. "בר און ניסה לזרות חול בעיני הציבור כשהציג חוק קצר יותר מהשנים הקודמות. גם אם ההצעה קצרה היא עדיין קשה מבחינת הגזרות".

לדבריו, בחוק ההסדרים יש סעיפים רבים שיובילו לפיטורי עובדים ולפגיעה בזכיותיהם, כמו תגמול משרדי ממשלה בתקציבים בתמורה לפטורי עובדים, ביטול בג"ץ "רמתא" שעניינו חובת שיתוף עובדים בתהליך מכירת מפעלים, סגירת הטלוויזיה החינוכית, רפורמה בנמלים, איחוד מחוזות במשרד החינוך, הרחבת תוכנית ויסקונסין ועוד. כל זה באופן חד-צדדי ללא ניסיון להידברות.

בנוסף הביע עיני מורת רוח מסעיפים הנוגעים לפגיעה ברווחה ובשכבות החלשות ובראשם פגיעה בקצבאות הזקנה. בהסתדרות מוחים גם על גזרות אחרות, כמו ביטול תקצוב חוגים מבוקשים במוסדות להשכלה גבוהה, צמצום קצבאות הסיעוד, דחיית תוספת תקציב למעונות, ביטול השיפוי הממשלתי בארנונה לאזרחים ותיקים, הקטנת תשלומי דמי לידה, ביטול מענקי לידה עבור הילד השני ואילך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully