וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצור תולדות הניו אייג'

ירון שוורץ

21.8.2008 / 12:50

אם אתם באמת רוצים להבין מה המשמעות של ניו אייג', אולי כדאי שתפסיקו לקרוא ותתחילו להתנסות. הלקסיקון באות' נ'

ניו אייג'

בעצם בכל אשמה התקשורת. על פי ההגדרה, הניו-אייג' היא תופעה חברתית-רוחנית שחותרת ללא הרף אחר אמיתות אוניברסליות, כלומר כאלו שיהיו נכונות עבור כל בני האדם ללא הבדלי גזע, דת מין ואמונה. אבל למעשה מי שאשם בפיתוח העניין מרעיון אוטופי קטן לתנועה חברתית גלובלית הם כרגיל - העיתונאים.

שיעור קצר בתחום: הידיעה "כלב נשך איש" אינה מעניינת, לעומת זאת הידיעה "איש נשך כלב" היא כבר כותרת שמושכת את העין. לפיכך, כשבסוף המאה התשעה-עשרה החלו להתערבב האסטרולוגיה עם לחשי הקסמים, האלכימיה והקבלה, התעוררה חבורת עיתונאים בריטית והבינה שיש בידה אינספור כותרות ססגוניות.

אלו נאספו ואוגדו בז'ורנל שזכה לשם המקורי "העידן החדש". בשנת 1914 פגש העורך הראשי את פ.ד. אוספונסקי (תלמידו של גורדייף) ואת הודיני, שהיו בעיניו עופות מוזרים שידעו בשונותם למשוך קהל קוראים. תפוצת העיתון גדלה ולצידה החלו להופיע "מתקשרים" תיאוסופים, אסטרולוגים ואנתרופוסופים, ביודעם שכל מהומה מאפשרת במה. כך צמחה לה התנועה והתחממה על אש קטנה לצד מלחמות העולם.

ההתפרצות הבאה הייתה במסגרת המהפכה התרבותית של שנות ה-60 וסביר להניח שאת ההמשך אתם כבר מכירים: המחזמר שיער, קרישנמורטי, אושו, מדיטציה, גלגולי נשמות, קריסטלים, התנסויות על-חושיות, רפואה הוליסטית, איכות סביבה, עב"מים, חיים שלאחר המוות, גלגול נשמות, חוויות של כמעט מוות, פיזיקת הקוונטים, מלאכים, רוחות, פיות, חוצנים, יבשת אטלנטיס, אינטואיציה, נומרולוגיה, קבלה, ילדי אינדיגו, חשיבה חיובית, דמיון מודרך וכמובן יוגה, טאי צ'י, צ'י קונג, רייקי, צמחונות, טבעונות, צום, טנטרה, איור-ודה ועוד.

כל אלו נישאו על גלי התקשורת לידיעת העולם המודרני והמחובר. רק דבר אחד פוספס, העובדה שחלק נכבד מאותם אנשים שעשו את הניו-אייג' לא רצו להתפרסם בגלל שהם "מוזרים", אלא מכיוון שבאמת האמינו שבאמתחתם היכולת להביא את העולם לעידן חדש ושונה מכל מה שידענו עד כה. אז דעו לכם, ניו-אייג' זה לא רק אינפורמציה, אם אתם רוצים באמת להשתנות, מה שחשוב זה ההתנסות ואת זה לא תוכלו לקבל מהעיתונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully