וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת המינים נעצרת בקלפי

אביטל שוסהיים

21.8.2008 / 12:09

לפי סקר חדש, ל-43% מהישראלים לא משנה מה יהיה מינו של רה"מ הבא. אולם, רובנו חושבים שגבר יתמודד טוב יותר עם ענייני ביטחון

43% מהציבור סבורים שמין ראש הממשלה הבא של ישראל אינו משנה, אך רבים גם חושבים שראש ממשלה גבר יוכל להתמודד באופן טוב יותר עם האתגרים הביטחוניים שמדינת ישראל ניצבת בפניהם.

סוגיית המגדר בפוליטיקה נבדקה בקרב מדגם מייצג של 500 גברים ונשים, במחקר שנערך על ידי חברת "טלסקר" עבור המכללה האקדמית עמק יזרעאל. כמחצית מהנשאלים סברו שנכון לתקופה זו, ראש הממשלה הבא הראוי עבור מדינת ישראל יכול, או יכולה, להיות גבר או אשה.

בסוגיית ההתמודדות עם האתגר הביטחוני, סברו גם הנשים וגם הגברים כמעט באותה מידה כי גבר יתאים יותר למשימה. "המפתיע הוא שהעמדה של המשיבים משני המינים דומה בנושא זה", אומרת פרופ' מיכל פלגי, ראש התוכנית לתואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני במכללה האקדמית עמק יזרעאל.

משתתפי הסקר נשאלו גם באשר ליכולת ההתמודדות עם האתגר החברתי-כלכלי של המנהיג הבא. המשיבים סברו כי בנושא זה אין משמעות למינו של ראש הממשלה, אך אם ממיינים את המשיבים על פי מינם, רואים כי אחוז הנשים המאמינות ביתרונה של אשה בתחום החברתי-כלכלי הוא גבוה יותר.

באופן כללי, רוב הנשאלים שסברו שלשני המינים יש כישורים דומים עבור התמודדות עם האתגרים הביטחוניים והחברתיים-כלכליים הם נשאלים בגילאי 30 ומעלה, חילונים בעלי השכלה גבוה ובעלי הכנסה מעל הממוצע.

האם הממצאים מפתיעים לאור מעמדן של הנשים בפוליטיקה הישראלי? פרופ' פלגי מזכירה כי בישראל מעולם לא כיהנה אשה כשרה במשרדי האוצר, הביטחון, הפנים, ביטחון פנים, תחבורה ותשתיות לאומיות. גם לאור מספרן של חברות הכנסת הנשים, 17 בלבד מתוך 120 נבחרי העם, אומרת פלגי, ייתכן ואפשר לומר שהממצאים מפתיעים לטובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully