וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "אמשיך להוביל את הקואליציה הנוכחית"

פנחס וולף

21.8.2008 / 11:08

לדברי שרת החוץ, הקואליציה תמשיך להתקיים לאחר הפריימריז, אם השותפות הקואליציוניות לא ידרשו הסכמים חדשים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

"לאחר הבחירות בקדימה, יש אפשרות שהקואליציה הנוכחית תמשיך להתקיים", כך אמרה היום (חמישי) שרת החוץ ציפי לבני, בנאום בפני עיתונאים זרים במלון קינג דיוויד בירושלים. בהתייחסה למצב הפוליטי בישראל, אמרה לבני כי "מאחר שאנו חיים בישראל, אנו יודעים שחלק מהפרטנרים הקואליציוניים ינסו לפתוח את ההסכם הקואליציוני על מנת לקבל הבטחות נוספות שלא היו בהסכם הקודם. דרישות שכאלה יכולות להוביל לקואליציה אחרת או לבחירות. זו לא הבחירה שלי אלא שלהם. הייתי רוצה לראות ממשלת אחדות בישראל".

"הבחירה שלי היא ממשלת אחדות, קואליציה נוכחית או בחירות", אמרה לבני. "אני יכולה להיות ראש הממשלה בקואליציה הזו ואם נלך לבחירות, על פי סקרים, למרות שאי אפשר לסמוך עליהם לגמרי, קדימה תזכה בבחירות אם אני אהיה ראש קדימה".

לבני התייחסה גם לדרישה הסורית לקבל טילים מרוסיה. לדבריה, "מגוחך לחשוב שאם ישנה עזרה צבאית של ישראלים לגאורגיה, כולל בנשק, הנקמה של רוסיה תהיה משלוח טילים לסוריה. לרוסיה יש אינטרס באזור. אני חושבת שהאינטרס הוא לא לשלוח טילים כאלה לסוריה. סוריה מעבירה נשק ללבנון ואנחנו יודעים מה הקשר בין סוריה לאירן ועם חיזבאללה וחמאס. אף אחד לא יכול לאפשר זאת. זו לא בעיה רק של ישראל".

"לדרוש אחריות מדינית"

שרת החוץ התייחסה להתחמשות הגרעינית של אירן, וסיפרה כי קיימה שיחות רבות על הנושא עם מנהיגים רבים ברחבי העולם, כולל עם מנהיגי רוסיה פוטין ומדוודב. "כולם אמרו שהעולם לא יכול לאפשרו לעצמו עולם עם אירן גרעינית. אבל, יש פער בין ההבנה ובין מעשים, במיוחד כאשר מדובר בהחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם", אמרה. לדבריה, "כל העולם רוצה שאירן תעצור את תכנית הגרעין שלה. האינטרס של העולם הוא לעצור את אירן, לא רק אינטרס ישראלי או אמריקאי. העולם לא יכול להרשות לעמנו אירן גרעינית".

"אנו יכולים לראות כי המדינות הפרגמטיות באזור מחכות לראות האם מדינות המערב מספיק רוצות לעצור את אירן. חשוב מאוד לעשות עכשיו, וסנקציות הן אפקטיביות אך לא מספיקות". לדבריה, "חיזבאללה מתחזק והסכם 1701 לא נאכף על ידי לבנון. בתחילת מלחמת לבנון השנייה, ישראל הותקפה מלבנון על ידי חיזבאללה. פעלנו נגד חיזבאללה ולא ביקשנו אחריות מדינית לבנונית למתרחש בשטחה. עכשיו אנחנו רואים שיש שיתוף פעולה בין לבנון וחיזבאללה. ישראל והקהילה הבינלאומית צריכות לדרוש אחריות מדינית מלבנון".

בהתייחסה למשא ומתן עם הפלסטינים, אמרה כי "חמאס לא מייצג את התנועה הלאומית הפלסטינית ולא מייצג את הרצון של הפלסטינים, אלא מייצג אידיאולוגיה קיצונית ואת אירן. מהצד השני, יש את אבו מאזן, אבו עלא ופיאד המייצגים כממשלה לגיטימית את הרצון הפלסטיני. המדיניות הישראלית והבינלאומית עובדת בשתי אסטרטגיות. החלטנו באנאפוליס להמשיך במשא ומתן עם הצד הפרגמטי. במקביל, החלטנו לעשות דה לגיטימציה של חמאס כל עוד הם לא מקבלים את קיומה של ישראל וממשיכים בפעילות טרור. עלינו להמשיך לקיים לחץ רצוף על חמאס. אף אחד באזור לא יכול להרשות לעצמו מדינה איסלמית קיצונית. זו גם הבנה שצריכה להיטמע אצל הפלסטינים עצמם".

  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully