וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: הגנגס עלה על גדותיו, 74 נהרגו

גיל קדרון

21.8.2008 / 9:25

גשמי המונסון גרמו לשטפונות כבדים בצפון המדינה. בעיר וראנסי ירדו 290 מ"מ. ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

לפחות 74 בני אדם נהרגו בשטפונות שנגרמו על ידי גשמי מונסון כבדים במדינת אוטאר פראדש שבצפון הודו, כך דווח הבוקר (חמישי) ברשת CNN.

הנהר הקדוש מציף

נהר הגנגס עלה על גדותיו בכמה מוקדים, וגרם לקריסתם של בתים רבים, בהם שהו כמה מההרוגים. בעיר ההינדואית הקדושה וראנסי, המהווה גם יעד תיירותי פופולרי, ירדו 290 מ"מ של גשם ביממה האחרונה בלבד.

ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים. בעונת המונסון, שנמשכת מחודש יוני ועד ספטמבר, יורד מספר התיירים המגיעים לצפון הודו בצורה דרסטית. עונה זו מאופיינת בטמפרטורות גבוהות וגשמים בלתי פוסקים, שמסייעים לחקלאים, אך מובילים גם לאסונות.על פי תחזית השירותים המטאורולוגים במדינה, הגשם צפוי להמשיך לרדת בימים הקרובים. מתחילת עונת המונסון השנה, נהרגו יותר מ-300 בני אדם ברחבי הודו. בנפאל השכנה נאלצו כ-50 אלף בני לעזוב את בתיהם עקבות הגשמים.

מקור נהר הגנגס בהרי ההימלאיה, והוא נחשב במסורת ההודית לנהר הקדוש ביותר. ההודים מאמינים כי כניסה למימי הנהר מעלימה את חטאי העבר. מיליוני בני אדם מגיעים למות בנהר, או לחילופין מבקשים מבני משפחתם שישליכו אליו את גופתם, מתוך אמונה שכך ייצאו ממעגל הלידות והמיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully