וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מוכן להציב טילים רוסיים בסוריה

שולמית אביצור

21.8.2008 / 8:24

בפתח ביקורו ברוסיה אמר נשיא סוריה כי ישקול בחיוב הצעה לפריסת הטילים בארצו. לדבריו, "על רוסיה לנתק את קשריה עם המערב"

נשיא סוריה בשאר אסד קורא לרוסיה לנתק את קשריה עם נאט"ו ועם המערב, כך מדווח היום (חמישי) העיתון א-שארק אל-אווסט. בראיון שהעניק אסד לעיתון מקומי עם תחילת ביקורו ברוסיה, אמר הנשיא כי על אף שלא קיבל הצעה לפריסת טילים רוסיים בארצו, הוא יהיה מוכן לשקול הצעה כזו בחיוב.

לפי הדיווח, אסד אמר למארחיו שמשמעותו של שיתוף הפעולה בין ישראל לגאורגיה היא שעל סוריה להתחיל למכור נשק למדינות נוספות מלבד סוריה.

אסד הגיע לביקור רשמי ברוסיה לאחר שהוזמן על ידי הנשיא דמיטרי מדוודב. הדיונים בין השניים יתקדו בעיקר בסחר בנשק. אמש דווח כי מדוודב התקשר לראש הממשלה אהוד אולמרט, ושוחח עמו ארוכות. בין היתר דנו השניים בעימות המתמשך בגאורגיה, ובתהליך השלום במזרח התיכון.

מקורות סורים העריכו בפני עיתון קטארי כי שני המנהיגים צפויים לחתום על עסקת נשק במסגרתה תספק רוסיה לסוריה נשק וציוד צבאיים חדישים. "ההתעניינות הסורית בנושא גברה לאחר הפרסומים על כך שישראל סיפקה נשק לגאורגיה, ועל כך שהמוסד הישראלי ביצע פעולות טרור נגד אזרחים רוסים בדרום אוסטיה ואבחזיה", אמרו.

לדברי המקורות, אסד צפוי לעדכן את מדוודב בפרטי המשא ומתן הבלתי ישיר שמנהלת ארצו עם ישראל. "מוסקבה תומכת במעבר לשלב המגעים הישירים, אולם מדובר בהחלטה של שני הצדדים ולא של רוסיה", הוסיפו. לדבריהם, מוסקבה עדיין מעוניינת לארח בשטחה ועידת שלום.

מערכת טילים אמריקאית בפולין

אתמול חתמו ארה"ב ופולין על הסכם להצבת מערכת יירוט טילים אמריקאית על אדמת פולין, לאחר משא ומתן בן 18 חודשים. שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס הגיעה לוורשה לטקס החתימה. המערכת האמריקאית תכלול 10 טילים ליירוט טילים שיוצבו בפולין ומכ"ם עצום שיוצב בצ'כיה השכנה. ציוד זה יהווה את החלק האירופי במערכת ההגנה הגלובלית שמקימה וושינגטון במטרה ליירט טילים בליסטיים שישוגרו על ידי מדינות עוינות או ארגוני טרור כגון אל קאעדה.

רוסיה ראתה בסוללת הטילים, כמו גם במערכת המכ"ם שהוצבה בצ'כיה, ערעור על מאזן הכוחות עם הברית הצפון אטלנטית (נאט"ו) ופעולה עוינת של האמריקאים נגדה בתגובה למלחמה בגאורגיה. זאת, על אף שמטרת מערכות אלה היא מזעור איום הטילים הבליסטיים מאירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully