וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני ביקור אסד: מדוודב התקשר לאולמרט

פנחס וולף וניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.8.2008 / 22:28

יום לפני שנשיא סוריה יבקר ברוסיה, התקשר הנשיא הרוסי לרה"מ ודן עמו בגאורגיה ובמזה"ת. גורם סורי: אסד מנסה להתקרב לרוסים

נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב התקשר הערב (רביעי) לראש הממשלה אהוד אולמרט, ושוחח עמו ארוכות. בין היתר דנו השניים על העימות המתמשך בגאורגיה, ועל תהליך השלום במזרח התיכון.

עיתוי השיחה משמעותי במיוחד, לאור העובדה שמחר צפוי נשיא סוריה בשאר אסד להגיע לביקור רשמי ברוסיה. מדוודב הזמין את הנשיא הסורי, והם צפויים לדון בתהליך השלום במזרח התיכון, בפרויקט הגרעין האירני וכן בעימות בקווקז. מקורות סורים העריכו בפני עיתון קטארי כי שני המנהיגים צפויים לחתום על עסקת נשק במסגרתה תספק רוסיה לסוריה נשק וציוד צבאיים חדישים.

מקורות דיפלומטיים רוסים אמרו לסוכנות הידיעות "שאם פרס" כי הביקור הוא הזדמנות של שני המנהיגים להכיר אחד את השני. מקורות סורים בכירים אמרו לעיתון קטארי שהמלחמה בקווקז תעמוד במרכז פגישתם. "ההתעניינות הסורית בנושא גברה לאחר הפרסומים על כך שישראל סיפקה נשק לגאורגיה, ועל כך שהמוסד הישראלי ביצע פעולות טרור נגד אזרחים רוסים בדרום אוסטיה ואבחזיה", אמרו.

לדברי המקורות, אסד צפוי לעדכן את מדוודב בפרטי המשא ומתן הבלתי ישיר שמנהלת ארצו עם ישראל. "מוסקבה תומכת במעבר לשלב המגעים הישירים, אולם מדובר בהחלטה של שני הצדדים ולא של רוסיה", הוסיפו. לדבריהם, מוסקבה עדיין מעוניינת לארח בשטחה ועידת שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully