וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה בשכר עו"ד ישפיע על ייצוג החלשים"

עדי שמחוביץ

20.8.2008 / 17:03

כך כתב ראש לשכת עורכי הדין, במכתב ששיגר לשר האוצר. "השכר לא מאפשרת ייצוג הולם לנזקקים. זה נושא חברתי עם השלכות רבות"

במכתב ששלח אתמול (שלישי) ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון לשר האוצר רוני בר-און, הוא דרש כי האוצר לא יקצץ בתקציב הסיוע המשפטי והסנגוריה הציבורית המוצע במסגרת חוק ההסדרים 2009.

"נוכח קיצוצי העבר, התעריפים המשולמים לעורכי הדין העובדים עם הסיוע המשפטי והסנגוריה הציבורית, הינם מבישים כבר היום. הם אינם מאפשרים ייצוג הולם לנזקקים", כתב גיא-רון, והוסיף כי "הניסיון לפגוע בשכר טרחת עורכי הדין ישפיע ישירות על איכות הייצוג. מהלך כזה ירחיב את הפגיעה המתמשכת בשכבות החלשות".

בתוך כך, גיא-רון תקף את הכללת הקיצוץ בחוק ההסדרים."חוק ההסדרים לשנת 2009 מהווה, כידוע, הליך חקיקה חפוז, שאינו מאפשר לקיים דיון ראוי ומעמיק. מדובר בנושא חברתי מובהק שיש לו השלכות רבות".

עו"ד שחר ולנר, שניהל את המאבק עם האוצר בשנים הקודמות, אמר כי הפעם הקיצוץ הוא לא רק בשכר טרחת עורכי הדין, אלא גם ברף הזכאות. עו"ד ולנר תוקף אף הוא את משרד האוצר ב"מחטף", כלשונו, שהאוצר עושה במסגרת חוק ההסדרים.

לשכת עורכי הדין התנגדה כבר בעבר לקיצוצים בשכר הטרחה של עורכי הדין העובדים עם הסיוע המשפטי והסנגוריה הציבורית. בשנת 2007 קוצץ התקציב ב-10%, ושנה לאחר מכן היה רצון לקצץ ב-10% נוספים, אך התנגדות של חברי ועדת חוקה חוק ומשפט מנע את המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully