וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בסקרים: מקיין מנצח את אובמה

20.8.2008 / 16:01

לפי סקר חדש, המועמד הרפולביקני מוביל על יריבו הדמוקרטי ב-5% ברמה הארצית. המכון שערך הסקר: "זה שפל משמעותי עבור אובמה"

הסנאטור ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מוביל על יריבו הדמוקרטי, הסנאטור ברק אובמה, בפער של 5% ברמה הארצית. כך עולה מסקר חודשי שערך מכון הסקרים "זוגבי" עבור סוכנות הידיעות רויטרס. לפי הסקר, שנערך ברחבי ארה"ב, מקיין נהנה מ-46% תמיכה, בעוד אובמה זוכה רק ל-41%. בסקר שנערך בחודש הקודם הוביל אובמה על מקיין בפער של 7%.

"זה שפל משמעותי עבור אובמה", אמר ג'ון זוגבי, מנהל מכון הסקרים. לדבריו, "אין ספק שמסע הבחירות של מקיין, שנועד לערער את תדמיתו של אובמה הוכיח את עצמו".

בתוך כך, בעיתון "הארץ" דווח היום, כי בכירים במטה אובמה אמרו בימים האחרונים בשיחות עם גורמים ישראליים כי קיים חשש כבד שהמלחמה בגאורגיה והמשבר הפוליטי בפקיסטן יפגעו בצורה משמעותית בקמפיין הבחירות שלו ויביאו להתחזקות יריבו, ג'ון מקיין, בשל התדמית "הביטחוניסטית" שלו.

המלחמה בגאורגיה תפגע באובמה

לדברי יועצי אובמה, התלקחות המלחמה בגאורגיה בזמן שהיה בחופשה בהוואי הביאה לכך שתגובתו היתה מעט מהוססת. עם תחילת העימות, אובמה הכריז כי יש לפעול נגד רוסיה באמצעות "דיפלומטיה אגרסיבית". מנגד, טוענים במטה אובמה כי מקיין, שהתבטא בחודשים האחרונים בגנות רוסיה, מרוויח נקודות בדעת הקהל בשל המשבר.

עוד סוגייה שמטרידה את מטה אובמה, היא המשבר בפקיסטן והתפטרות הנשיא פרווז מושרף. יועצי המועמד ציינו כי ההתרחשויות משחקות לידיו של מקיין, משום שנוצרת אווירה של משברים בינלאומיים שעלולים לאיים על הביטחון הלאומי של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully