וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה: לחסן ילדים עד גיל 5 נגד שפעת

נעמה טלמור

20.8.2008 / 14:30

משרד הבריאות ממליץ לחסן ילדים מגיל 6 חודשים ועד גיל 5 נגד מחלת השפעת. "בעתיד נמליץ לחסן את כל הילדים ובני הנוער עד גיל 18"

משרד הבריאות ממליץ לחסן ילדים מגיל שישה חודשים ועד גיל חמש נגד מחלת השפעת. זאת לאחר שהמשרד קיבל את המלצותיה של הועדה המייעצת למחלות זיהומיות ולחיסונים. עד כה המליץ משרד הבריאות לחסן תינוקות מגיל שישה חודשים ועד גיל שנתיים, אך החל מהחורף הבא ההמלצה תתייחס גם לילדים בני שנתיים עד חמש.

"החידוש בהמלצות הוא בהתייחסות לילדים", אומרת ד"ר עפרה חסקין, חברת הועדה המייעצת, בשיחה עם וואלה! חדשות. "המחשבה מאחורי ההמלצה, היא שילדים אמנם אינם נוטים לסיבוכים עקב מחלת השפעת, אך הם גורם ההדבקה המרכזי. הם נדבקים בגני הילדים וחוזרים הביתה ומעבירים את המחלה הלאה לשאר המשפחה". לדברי ד"ר חסקין, "ארגון הבריאות העולמי כבר המליץ בשנה שעברה לחסן ילדים ונוער מגיל שישה חודשים ועד גיל 18 שנים, מתוך הבנה שהמלצותינו לא היו מספיקות להתקבל כבר בשנה שעברה, מאחר שיש להזמין כמויות מספיקות של חיסונים. הרחבנו את ההמלצה השנה לילדים עד גיל חמש מתוך מחשבה שבעתיד נמליץ לחסן את כל הילדים ובני הנוער עד גיל 18".

כמו בשנים הקודמות, ההנחיות לקבלת החיסון לא השתנו, ומשרד הבריאות ממליץ לבני 50 ומעלה ובמיוחד לבני 65 ומעלה, להתחסן נגד מחלת השפעת. כמו כן ממליץ המשרד לנשים הרות או נשים הנמצאות בתקופת ההחלמה, ליטול גם הן את החיסון. המשרד ממליץ לשורה של מקרים חריגים נוספים ליטול את החיסון כגון עובדי לולים (עקב החשש משפעת העופות) וישראלים המבקרים בארצות טרופיות ובחצי הכדור הדרומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully