וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "לא הסכמתי להרחיב את התקציב"

פנחס וולף

20.8.2008 / 13:35

רה"מ הכחיש את הפירסומים לפיהם הגיע להסכמה עם יו"ר העבודה על הגדלת התקציב. "אין לכרוך בין תקציב 2009 לבין מו"מ פוליטי"

ראש הממשלה אהוד אולמרט קיים הבוקר (רביעי) ישיבת עדכון עם שר האוצר רוני בר און ובכירי משרד האוצר, לקראת דיון בתקציב 2009 בישיבת הממשלה ביום ראשון. בדיון הבהיר ראש הממשלה כי לא ולא הגיע עם שר הביטחון אהוד ברק להסכמה החורגת מעמדת שר האוצר.

"לא טוב שהחלטה על התקציב בממשלה תידחה ותיגרר", אמר אולמרט, "אם יתחילו לדון בתקציב רק באוקטובר דרגות החופש של הנושאים והנותנים יהיו קטנות יותר והדבר יפגע קשות ביכולת להציג תקציב מאוזן ואחראי". לדבריו, "אין לכרוך בין תקציב 2009 לבין משא ומתן פוליטי להרכבת הקואליציה. עלינו לנקוט גישה ממלכתית לנוכח המציאות הכלכלית הלא פשוטה שנמצאת לפתחנו".

על פי עמדת האוצר, אותה אימץ גם ראש הממשלה, לתקציב 2009 יתווסף 1.7% מתקציב 2008. זאת, על פי שיעור הגידול הממוצע השנתי באוכלוסייה. מפלגת העבודה דורשת להגדיל את התקציב ב-2.5%. ביממה האחרונה פורסם בכלי תקשורת שונים שאולמרט מוכן להתפשר והסכים עם ברק להוסיף עוד חצי אחוז לגידול בתקציב כך שיעמוד על 2.2%. כאמור, אולמרט הכחיש את הדברים בדיון עם בר און.

אולמרט הנחה את משרד האוצר להמשיך בדיונים עם משרדי הממשלה השונים כדי להגיע לסיכומים לגבי התקציב בתוך המסגרת שנקבעה. כזכור, סיעות העבודה והגימלאים הודיעו שהן מתנגדות לתקציב כל עוד לא יורחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully