וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם חד הורית כמעט נאסרה בגלל 14 שקל

גילי גוראל

20.8.2008 / 12:10

רשת ה"ריבוע הכחול" פתחה בהליכי הוצאה לפועל נגד אם חד הורית שצ'ק ששילמה חזר. לבסוף התברר כי החוב היה על סך 14 שקלים

ס' מאשקלון היא אם חד הורית לתינוק בן שמונה חודשים ושני ילדים בני עשר ושמונה. לטענתה, היא מתקשה להתפרנס ולרכוש מזון לילדיה. בספטמבר בשנה שעברה היא רכשה ברשת "הריבוע הכחול" בעיר מגוריה בסכום של 112 שקלים ושילמה בהמחאה. מכיוון שלא היה כסף בחשבונה, ההמחאה חזרה והיא פנתה לסניף על מנת לשלם במזומן. היא מעולם לא חשבה שהאירוע הבלתי נעים, אך הניתן לתיקון יגרור תשלומים בסך מאות שקלים ובסופו של דבר אף צו מאסר בשל חוב של 14 שקלים.

על פי הצהרתה של ס' במשרדי ההוצאה לפועל, מנהלת הסניף אמרה לה שהצ'ק הועבר למשרד עורכי הדין שגובה חובות עבור "הריבוע הכחול", ולפי בקשתה אמרה שתדרוש אותו בחזרה. למרות שס' שבה לסניף מספר פעמים, הצ'ק לא הגיע.

"כעבור חודש נפתח נגדי תיק הוצאה לפועל ונדרשתי לשלם 395 שקלים שכללו גם תשלומים אחרים", סיפרה ס' בתצהיר שתורגם מרוסית במשרדי ההוצאה לפועל. "ניסיתי לפנות למשרד אבל נתקלתי באטימות ובניתוק הטלפון. בסוף שילמתי הכל כי לא רציתי להסתבך. הייתי רגועה אבל נותר חוב של 14 שקלים שלא ידעתי עליו". כפי שהתברר אחר כך, המשרד לא סגר את התיק בגלל שס' לא שילמה את 14 השקלים לשליח שהביא לה את הדואר מהמשרד. החוב תפח ל-752 שקלים. וס' שוב נתקלה בניתוקי טלפון במשרד עורכי הדין.

"עוה"ד מתפרנסים על גבי המסכנים"

בצר לה, ובשל העובדה שאינה דוברת עברית, פנתה ס' לעמותת "ידיד" שפנתה בשמה למשרד עורכי הדין. "הסבירו להם שלא שילמתי לשליח שמסר לי את הדואר, שהוצאה נגדי פקודת מאסר על סכום של 953 שקלים ושאיעצר אם לא אשלם בקרוב. אז השיחה נותקה". לאחר פניית ס' בסיוע העמותה, החליטה בשבוע שעבר ההוצאה לפועל לבטל את צו המאסר נגד האישה וקבעה כי יש מקום לשקול הפחתה בסכום החוב.

"אני חש גועל כלפי עמיתיי שבוחרים להתפרנס על גב המסכנים, אני לא מבין איך הם נרדמים בלילה. מדובר בהתנהלות חוקית אך מסריחה", אמר לוואלה! חדשות עו"ד יובל אלבשן, סמנכ"ל עמותת "ידיד". אלבשן מייעץ לכל מי שנשלחת אליו דרישה לתשלום חובות מטעם משרד עורכי דין, לפנות מיידית למרכזים של עמותות כגון "ידיד" או שי"ל (שירות ייעוץ לאזרח), המספקות שירותי ייעוץ בחינם.

"הבעיה היא שחרב המאסר מעל החייבים גורמת להם לפנות לשוק האפור ולקחת שם הלוואות בריבית רצחנית", לדבריו, "יותר מאשר סכנה אמיתית, המאסר הוא נשק פסיכולוגי שהמדינה העמידה לרשות גופים מסחריים, רבים מהם מהגדולים במשק, כדי ללחוץ על חייבים, וזה פסול", הסביר אלבשן.

תגובת "הריבוע הכחול" טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully