וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: הסבא רצח את רוז

נתיב נחמני

26.8.2008 / 11:10

מערכת יחסים התפתחה בין האם לאבי בעלה, ובמסגרתה נולדו להם שתי בנות נוספות. לפי החשד, רוז לא השתלבה במשפחה החדשה - ונרצחה

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הותר לפרסום: רוז פיזם בת ה-4 וחצי, נרצחה על ידי סבה רוני רון בן ה-45, בן הזוג של אימה, שהוא גם אביה החורג. על פי החשד, הסב רצח את הילדה עוד במאי השנה, אחסן את גופתה במזוודה וקבר אותה בנחל הירקון. האם היא אשתו לשעבר של אביה הביולוגי של הילדה, בנו של הסב. האם חשודה בקשירת קשר עם הסב לרצח הילדה.

בגרסה שמסר הסבא למשטרה, הוא סיפר כי הרצח אירע ביום שלקח את נכדתו רוז מבית הסבתא רבא שלה, בו שהתה במשך תקופה. לדבריו, לאחר שאסף אותה, היא "הציקה" לו באוטו כיוון שבכתה, אז חבט בה בחוזקה. לאחר זמן מה, הוא הבחין כי בעקבות המכה החזקה הילדה לא נושמת. אז לדבריו הוא הכניס אותה לתא המטען, נסע לירקון, הטמין את גופתה בתוך המזוודה שלה והשליך את המזוודה למי הנחל.

רצח הילדה הוא סוף מר לטלטלות שעברה בחייה. אביה, בנימין רון ואמה, מרי פיזם, בני 23, אזרחי צרפת שחיו בישראל, התגרשו לפני מספר שנים. ב-2005, לאחר הגירושין, שב האב להתגורר בפריז עם בתו. ב-2007 הגיעה האם לצרפת, נחושה בדעתה לקבל משמורת על רוז. היא השיגה צו מבית המשפט לענייני משפחה בורסאי, ושבה לישראל עם בתה.

עם הזמן, התפתחה מערכת יחסים רומנטית בין האם, מרי, לאביו של בנימין רון ולשניים נולדו שתי בנות, בנות שנה ושמונה חודשים ובת עשרה חודשים. מחקירת המשטרה עולה, כי רוז בת הארבע וחצי, לא השתלבה במשפחה, להשקפת הזוג. "הם התקשו לקלוט אותה", סיפרו במשטרה. במקביל לניסיונות לרשום אותה למוסדות, הילדה הועברה מדי פעם להשגחת אחרים, בעיקר לויויאן רון, 67, סבתו של אביה, אימו של רוני רון, שמתואר על ידי גורמים המעורים בחקירה כאדם אלים ובלתי יציב.

העניינים התחילו להסתבך במאי השנה, כשויויאן טענה בפני בנה, כי הילדה שהתה אצלה מעבר למצופה וביקשה שיגיע לקחת אותה. מחקירתה עולה, כי זאת הפעם האחרונה שהיא ראתה את נכדתה, וייתכן כי היה זה גם היום האחרון בחייה.

חשד: נרצחה והוטבעה בירקון

הסבתא רבתא חשה שמשהו אינו כשורה. חודשיים לאחר שהחזירה אותה לאימה ולאביה החורג, היא יצרה קשר עם המועצה לשלום הילד ודיווחה על חששה, בשל היעלמה הבלתי מוסברת של הילדה. במקביל, למועצה הגיע דיווח ממשפחת הילדה בצרפת, על פיו הילדה הוכנסה למוסד שאינו תואם את צרכיה. מהמועצה לשלום הילד פנו ללשכת הרווחה בעיריית נתניה, שהעבירה את הדיווח למשטרה. בחיפוש שערכה המשטרה בבית המשפחה, נמצאו מכתבים שכתבה האם בהם כי אינה רוצה את הילדה.

כשבוע לאחר מכן, שוטרי תחנת נתניה התדפקו על דלת בני הזוג. לאחר שהשוטרים לא קיבלו הסברים מספקים באשר למקום הימצאה של הילדה, נעצרו השניים ונלקחו לחקירה במשרדי התחנה. בני הזוג סיפרו לחוקרים מספר רב של גרסאות כהסבר להעלמות הילדה. החקירה הלכה והסתבכה, ובמשטרה החליטו להטיל את המשכה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז. במקביל למעצרם נעצרה גם הסבתא רבתא בחשד למעורבות בהיעלמות הילדה. היא שוחררה למעצר בית וגורמים במשטרה מעריכים כי היא אינה מעורבת במקרה.

גם בפני חוקרי הימ"ר שיכלל הסב את גרסאותיו. הוא סיפר מספר פעמים כי שלח את הילדה לאימוץ ובכל גרסה מסר מקום אחר בו אומצה. בפעם אחרת, הוא סיפר כי מכר את הילדה ובחלק מהפעמים סיפר כי הרג את הילדה בשוגג ביום שלקח אותה מויויאן אימו, והטביע את גופתה מתחת לגשר סמוך ל"קאנטרי דקל" שבשכונת בבלי בתל אביב. יש לציין, כי הסב חזר בו מהודאה זו.

ב-18 לאוגוסט הוא הוביל את החוקרים לגשר המדובר בירקון והצביע על המקום בו לכאורה הטביע את הגופה. בסיוע צוללנים, חוקרי המשטרה פתחו בסריקות לאיתור הגופה. עם זאת, הגופה טרם אותרה.

"קשה לי להיכנס לראיות ספציפיות בנוגע לפרשת רוז", אמר בצהריים מפכ"ל המשטרה דודי כהן במסיבת עיתונאים. לדבריו, "לא מיצינו עדיין את כל החיפושים. יש פה תחילתן של ראיות שצריך לחזק. החקירה מתמקדת בנחל הירקון ובשני החשודים. המטרה המרכזית של המשטרה היא לאתר את רוז ובכך מושקעים רוב המאמצים של ימ"ר מחוז מרכז". כהן ציין כי אביה של רוז, בנימין, הנמצא בצרפת, מסרב לשתף פעולה עם משטרת ישראל ולדבר עם נציגי המשטרה בצרפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"הבטן מתהפכת"

הסיפור הקשה והסבוך שנחשף על ידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז המרכז השפיע גם על ותיקי החוקרים. "זה המקרה הכי מזעזע שלקחתי בו חלק", אמר גורם במשטרה לוואלה! חדשות, "קשה להאמין שיש אנשים כאלו". "בכל שנותי במשטרה לא חקרתי סיפור כל כך קשה לעיכול - הבטן מתהפכת", סיפר מפקד ימ"ר מרכז, נצ"מ אבי נוימן.

גורמים במשטרה גם הביעו תמיהה על דרך התנהלותו של בנימין, אביה של רוז, בפרשה. מאז נודע לו על היעלמה הוא עדיין בצרפת והוא לא משתף פעולה עם חקירת המשטרה.

סיגלית קירשנר, אחותו של הסב החשוד ברצח רוז, נרצחה עם בעלה דוד קצשטכר לפני כחודש ביישוב קדיתא שבגליל. התיק נסגר לאחר שהחשוד ברצח, מאבטח בן 37, שם קף לחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully