וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: נסעת בחוף - תשלח לכלא

פנחס וולף

20.8.2008 / 11:35

לפי הצעת החוק, יוכל ביהמ"ש לגזור עונש של שנת מאסר לנהגים שיסעו בחוף הים או באתרי טבע. השר להגנת הסביבה התנגד לנוסח הצעה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

לראשונה בישראל: בית המשפט יהיה זכאי להטיל עונש חינוכי על מי שינהג בחוף הים, ולחייבו לתקן את הנזק שהוא גרם. כך אישרה היום (רביעי) ועדת הפנים של הכנסת בהכנה לקריאה שניה ושלישית. על פי הצעת החוק של ח"כ דב חנין (חד"ש) וקבוצת ח"כים נוספים, נהג שיורשע בנהיגה בחוף ים, יידרש להשתתף בפעילות לניקוי יערות או בפינוי פסולת בפארקים.

"כמו מדינות מפותחות בעולם, ישראל משלבת לתוך החקיקה הסביבתית עונש חינוכי, והעבריינים יעברו מההגה של הג'יפ לשיקום הטבע", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר פינס. הצעת החוק גם מחמירה, לחילופין, את הענישה הקיימת כבר עתה. החל מ-90 יום לאחר אישור החוק במליאת הכנסת, העבריינים יהיו צפויים לקנס של עד 67 אלף שקלים ועד שנת מאסר.

בניגוד לעמדת השר להגנת הסביבה גדעון עזרא (קדימה), הוועדה החליטה לאסור גם את הנהיגה בשמורות טבע, בגנים לאומיים, במצוקים, בדיונות חול וסמוך למעיינות ונחלים. לטענת השר עזרא, "יש לנו רק 2 פקחים לאכיפת החוק, ואם האיסור יורחב גם לנחלים, נמצא את עצמנו לא מסוגלים לפקח עליו"

"אנחנו נותנים לכם את האפשרות החוקית להילחם בנהיגה פרועה הפוגעת בערכי טבע, למרות מצוקות התקציב של המשרד זוהי מטרה חיונית" אמר בתגובה ח"כ חנין. אנשי המשרד להגנת הסביבה הודיעו כי יגישו הסתייגות כאשר החוק יעלה למליאה.

מפלגת "הירוקים" פירסמה תגובה להצעת החוק, על פיה "הצעת החוק חשובה, אך אם לא תאכף ולא יוקצה למטרה זו כוח אדם, היא תישאר חוק בספר החוקים של מדינת ישראל". לטענת "הירוקים", "אסור להשלים עם הבריונות של מי שחושבים שחופי הים הם הכביש שלהם. המערכת השיפוטית חייבת לנקוט ביד קשה נגד העבריינים שהם רוצחים בפוטנציה".

האיסור על הנהיגה בחופים, חל על כל החופים המוכרזים ועל רצועות החוף במרחק 100 מטר מקו המים. במסגרת החוק, הורחבו גם סמכויות הפקחים, והם יוכלו לעכב נהגים עבריינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully