וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

32 גופות חולצו עד כה משברי הקורסק

רויטרס

28.10.2001 / 0:19

עוד 12 גופות נמשו לפני כשנה ממעמקי הים; הצוללת חולצה מהמעמקים והועברה לנמל ברוסיה; התובע הכללי הרוסי תיאר את המראות הקשים כ"גיהנום"; על הקורסק היו 118 מלחים בעת ששקעה

חוקרי התאונה בצוללת "קורסק" הצליחו לחלץ מאז שחולצה מהים והעוברה לנמל ברוסיה 32 גופות מחלקה הפנימי המרוסק. בשנה שעברה נמשו עוד 12 גופות משברי הצוללת בזמן שעוד היתה שקועה בעומק ים בארנט.

לאחר שהביט בתמונות ראשונות שצולמו בבטן הצוללת, אמר התובע הכללי הרוסי, ולדימיר יוסטינוב, תיאר את מה שראה בתוכה כ"גיהנום".

הצוללת קורסק שקעה באוגוסט 2000 לאחר סידרה של פיצוצים מסתוריים כשבביטנה 118 אנשי צוות. לאחר ניסיונות חילוץ ארוכים ומסובכים משה אותה בתחילת החודש צוות מומחים הולנדי. פתק שנמצא בכיסו של אחד המלחים מוכיח שחלק מאנשי הצוות היו עוד בחיים במשך כמה שעות לאחר שקיעת הצוללת. גילוי זה מגביר את הלחץ הציבורי כלפי השלטונות בטענה כי ניסיונות החילוץ הלא מקצועיים והסירוב להיעזר במדינות אחרות הביאו למותם של הניצולים.

חוקרי התאונה מנסים עדיין לחלץ גופות נוספות מבין חלקי הצוללת ההרוסים ודווח כי הבחינו בעוד 5 גופות באחד החלקים שאליהם טרם חדרו. עוד נמסר כי לסיפונים התחתונים של הצוללת עדיין אין גישה בשל הנזק הכבד שנגרם להם בפיצוצים וכי ייתכן ששם לכודות גופות נוספות. עד כה זוהו 25 מהגופות ו-7 נוספות הועברו לזיהוי סופי אצל קרובי משפחתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully