וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מאזן מודאג מהתקרבות ירדן-חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.8.2008 / 23:15

לדברי מקורות ירדניים, יו"ר הרשות הפלסטינית אמר לבכירים בעמאן כי המגעים שהם מקיימים עם בכירי חמאס מחלישים את מעמדו

ברשות הפלסטינית הופתעו לשמוע על המגעים שמנהלים ביניהם חמאס וירדן בשבועות האחרונים. כך גילו היום (שלישי) מקורות ירדניים בכירים לסוכנות הידיעות "קודס פרס". "יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הביע בפני בכירים ירדניים את חששו מכך שירדן נפתחת כלפי חמאס ופותחת דף חדש איתו", הוסיפו. לדבריהם, בביקורו בירדן אמר אבו מאזן לבכירים בירדן כי מגעים אלו רק מחלישים את מעמדו וכי יש "לבודד את חמאס ולא להיפתח אליו".

כזכור, בשבועות האחרונים קיימו בכירי חמאס מוחמד נזאל ומוחמד נסר פגישות עם ראש המודיעין הירדני מוחמד ד'הבי. לפי הדיווחים ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אף צפוי לבקר בימים הקרובים בירדן במסגרת ההתקרבות בין הצדדים. המקורות העריכו, כי המגעים בין חמאס לירדן יימשכו ויתגברו עד לסוף השנה הנוכחית.

לאחר הפגישות סיפר נזאל, כי הן היו פורות וחשובות וכי הצדדים דנו בנושאים שונים, ביניהם המצב ברשות הפלסטינית. נזאל גילה כי המודיעין הירדני הוא זה שיזם את הפגישה עם המשלחת הפלסטינית. בכיר חמאס אחמד יוסוף אמר ל"אל-ג'זירה" כי הוא מקווה שהמגעים הביטחוניים יסללו את הדרך למגעים פוליטיים בדרג גבוה. לפי מספר הערכות, התקרבות המשטר הירדני לחמאס נובעת מכוונתו של המלך עבדאללה להתפייס עם תנועת "האחים המוסלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully